ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

information-will-be-sent-straight-to-in-car-screens (5)
خودرو

ارسال اطلاعات به نمایشگر داخل خودرو ایده ای جدید برای حذف تابلوهای راهنمایی و رانندگی

تابلوهای راهنمایی و رانندگی یکی از ساده ترین راهکارها برای اطلاع رسانی به افراد حاضر در پشت فرمان وسایل نقلیه هستند. این تابلوها که معمولا در کنار جاده ها نصب می شوند، شکل و ساختار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

تابلوهای راهنمایی و رانندگی یکی از ساده ترین راهکارها برای اطلاع رسانی به افراد حاضر در پشت فرمان وسایل نقلیه هستند. این تابلوها که معمولا در کنار جاده ها نصب می شوند، شکل و ساختار تقریبا مشابهی در کشورهای مختلف جهان دارند.

شرکت Highways England که متولی ساخت، حفظ و نگهداری از بزرگراه های انگلستان است، اخیرا به یک ایده جدید و جالب دست یافته است. بر اساس ایده این کمپانی می توان از طریق تکنولوژی 5G اطلاعاتی نظیر محدودیت سرعت، اخبار ترافیکی، گزارش های جوی و راهنمایی های مسیر را مستقیما به خودروها ارسال کرده و بر روی نمایشگر داشبورد آنها به راننده نشان داد.

information-will-be-sent-straight-to-in-car-screens (2)

در صورت اجرایی شدن چنین ایده ای، دیگر نیازی به استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی در کنار خیابان ها و جاده ها وجود نخواهد داشت. همچنین گامی بزرگ در راستای سازگار کردن اتومبیل های خودران با زیرساخت های شهری برداشته خواهد شد.

شرکت Highways England برای تست و آزمایش این فناوری قصد دارد پروژه ای 20 میلیون پوندی را در اتوبان های A2 و M2 که بین شهرهای لندن و دوور قرار دارند، اجرا کند. این پروژه از کریسمس شروع شده و تا پایان 2020 مراحل آزمایشی را پشت سر خواهد گذاشت.

information-will-be-sent-straight-to-in-car-screens (2)

با اجرای پروژه مذکور در خودروهای مدرنی که دارای تکنولوژی های مورد نیاز باشند، اطلاعات راهنمایی و رانندگی به نمایشگر داخل کابین فرستاده خواهد شد.

گفتنی است اوایل امسال نتایج یک گزارش دولتی ثابت کرد که بسیاری از علایم راهنمایی و رانندگی موجود در جاده ها بی استفاده و غیر ضروری بوده و گاها باعث حواس پرتی و عدم تمرکز رانندگان می شوند. تعداد این علایم نصب شده نیز به حدی افزایش یافته که بعضا به عنوان یک دستاویز برای شوخی و تمسخر انگلستانی ها قرار می گیرند.

information-will-be-sent-straight-to-in-car-screens (2)

حال باید منتظر ماند و دید که پروژه آزمایشی Highways England نتایجی موفقیت آمیز خواهد داشت یا خیر. در صورت مثبت بودن پاسخ در آینده نه چندان دور شاهد ارایه اتومبیل هایی با قابلیت های ارتباطی پیشرفته و برچیده شدن تابلوهای راهنمایی و رانندگی از حاشیه جاده ها و خیابان ها خواهیم بود.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی