ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوم‌پاد
تکنولوژی

شش درصد از کاربران اسپیکرهای هوشمند در آمریکا از هوم‌پاد اپل استفاده می‌کنند

طبق آخرین آمار، اسپیکر هوشمند هوم‌پاد هم اکنون ۶% از کل جمعیت استفاده‌کننده فعال از اسپیکرهای هوشمند در آمریکا را به تصاحب خود درآورده. این آمار که تا انتهای ماه ژوئن (دهم تیر) را شامل می‌شود، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

طبق آخرین آمار، اسپیکر هوشمند هوم‌پاد هم اکنون ۶% از کل جمعیت استفاده‌کننده فعال از اسپیکرهای هوشمند در آمریکا را به تصاحب خود درآورده. این آمار که تا انتهای ماه ژوئن (دهم تیر) را شامل می‌شود، توسط مؤسسه تحقیقاتی CIRP منتشر شده است.

البته همچنان آمازون با اکو یکه‌تاز بازار اسپیکرهای هوشمند در ایالات متحده به حساب می‌آید و در حال حاضر چیزی نزدیک به ۷۰% از کاربران فعال این بازار را در اختیار دارد. وجود این تفاوت فاحش میان اپل و آمازون به تفاوت زمانی آن‌ها در ورود به بازار اسپیکرهای هوشمند بر می‌گردد.

آمازون اسپیکر اکو را همراه با دستیار الکسا در سال ۲۰۱۵ روانه بازار کرد، اما از عرضه هوم‌پاد هنوز پنج ماه هم نگذشته. با این وجود اسپیکر هوشمند اپل روند رو به رشدی را تجربه می‌کند. هر چند محدودیت‌های سیری و قیمت ۳۵۰ دلاری آن (که بالاتر از اسپیکرهای آمازون و گوگل است) باعث شده که نتواند تا امروز در بازار فروش ایده‌آل و مد نظر اپل را تجربه کند.

اما در کنار اپل و آمازون گوگل نیز با اسپیکر Google Home یکی از مدعیان رقابت در این بازار محسوب می‌شود که در حال حاضر با ۲۴% از سهام، بعد از آمازون در رتبه دوم محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند بازار در ایالات متحده جا خوش کرده. همچنین مایکروسافت هم با اسپیکر Microsoft Invoke که از دستیار هوشمند کورتانا قدرت گرفته در این بازار حضور دارد.

سامسونگ هم احتمالا هفته آینده با رونمایی از یک اسپیکر هوشمند به نام Magbee که توسط دستیار بیکسبی هدایت می‌شود، به این بازار می‌پیوندد تا شاهد رقابت داغ‌تری میان اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای دیجیتالی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی