ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوکی‌ها را فراموش کنید؛ ژست‌های حرکتی برای پایش فعالیت‌های مجازی شما کافی هستند

در حالی که ما خود را بابت استفاده فزاینده وب سایت ها از کوکی ها و اپلیکیشن هایی که خواستار دسترسی به اطلاعات لوکیشن بدون هیچ دلیل مشخصی هستند نگران می کنیم، محققان در پایش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

در حالی که ما خود را بابت استفاده فزاینده وب سایت ها از کوکی ها و اپلیکیشن هایی که خواستار دسترسی به اطلاعات لوکیشن بدون هیچ دلیل مشخصی هستند نگران می کنیم، محققان در پایش ما یک گام جلوتر هستند.

اخیراً مقاله تازه ای به نام «Touch and You're Trapp(ck)ed» به انتشار رسیده که جزییات مربوط به آنچه محققان «پایش مبتنی بر لمس» می نامند را روشن می سازد. این تیم از متخصصین از اپلیکیشنی مخصوص استفاده کرده و از 89 شرکت کننده خواستند تا مدل های تئوریک آنها را تست کنند.

درحالی که این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده بود که میزان مورد نیاز از ژست های حرکتی را با سرعت بیشتر و از طریق تجربه بازی های ویدیویی از سوی کاربران جمع آوری کند، اصلی ترین اطلاعات خام از رابط برنامه نویسی MotionEvent اندروید به دست آمد که بدون هیچ جواز امنیتی خاصی، برای توسعه دهندگان در دسترس است؛ گفتنی است که iOS هم رابط برنامه نویسی مشابهی دارد.

ژست های حرکتی

اصلی ترین ژستی که کاربران به آن علاقه نشان دادند، سوایپ بود اما اطلاعات ژست های حرکتی دیگر نیز جمع آوری شد. محققان به محض دسترسی به نمونه های ژست، دیتای خود را تحلیل کردند و به نتایج جالبی رسیدند. سوایپ به چپ به تنهایی می تواند 68.6 درصد از اطلاعات لازم برای شناسایی کاربر را شامل شود. با ادغام تمام ژست های پایش شده، 98.5 درصد از اطلاعات مورد نیاز به دست آمد.

اینجاست که پایش مبتنی بر لمس جالب تر می شود: از آن جایی که تعامل با موبایل به ماهیت فیزیکی شما مرتبط است و نه یک اکانت، از این متد می توان برای تمیز دادن افرادی که از یک اکانت استفاده می کنند با افرادی که از دیوایس های مختلف بهره می گیرند استفاده کرد.

تصور کنید که شاهد تبلیغ یک ژیلت 6 تیغه روی موبایل هوشمندتان هستید و سپس هنگامی که از تبلت همسرتان استفاده می کنید، همان تبلیغ را مجدداً مشاهده کنید. اگرچه این موضوع مثل رویایی است که برای تبلیغ دهندگان به حقیقت پیوسته، اما محققان می گویند که چنین اتفاقی نگرانی هایی جدی درباره حریم شخصی را بر می انگیزد. در حال حاضر مشخص نیست که توسعه دهندگان چه زمانی شروع به استفاده از پایش مبتنی بر لمس می کنند، اما احتمالاً بد نباشد که شروع به تمرین سوایپ های متفاوت روی دیوایس های هوشمندتان کنید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی