ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل 1 تریلیون دلاری شد

به نظر می رسد تحلیلگران وال استریت باز هم درباره اپل اشتباه کرده اند. در ماه مارس، برخی از سرشناس ترین تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند آمازون نخستین کمپانی عمومی باشد که به ارزش بازار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

به نظر می رسد تحلیلگران وال استریت باز هم درباره اپل اشتباه کرده اند. در ماه مارس، برخی از سرشناس ترین تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند آمازون نخستین کمپانی عمومی باشد که به ارزش بازار یک تریلیون دلاری می رسد. اگرچه اپل در همان زمان 140 میلیارد دلار ارزشمندتر از آمازون بود، سرعت رشد سهام این خرده فروشی به مراتب از اهالی کوپرتینو بیشتر جلوه می کرد.

این موضوع سبب شد تحلیلگران پیش بینی کنند آمازون نخستین شرکت تریلیون دلاری خواهد بود و اپل هم با فاصله یک هفته به این موفقیت می رسد. تنها بخش صحیح این پیش بینی ها، زمان بندی بود که طی ماه آگوست پیش بینی شد. روز گذشته، هر سهم از اپل قیمتی 207.5 دلاری داشت که به ارزش بازار یک تریلیون دلاری آن منجر می شود.

آخرین رشد ارزش سهام زمانی به وقوع پیوست که اپل خبر از درآمدی بهتر از انتظارات در سه ماهه سوم سال مالی خود داد. رسیدن به ارزش بازار تریلیون دلاری، قطعاً نقطه عطفی در تاریخچه اپل به حساب می آید که آپریل 1976 توسط استیو وزنیاک و استیو جابز بنیان گذاشته شده بود. در دسامبر 1980، اپل با ارزش 22 دلار عمومی شد که بعد از تقسیم مقداری از سهام میان مدیران، به معنای قیمت 39 سنتی به ازای هر سهم بود.

گفتنی است اپل در واقع نخستین کمپانی عمومی نیست که به ارزش یک تریلیون دلاری در بازار رسیده. در ماه نوامبر سال 2007، یک کمپانی به نام PetroChina بعد از عرضه اولیه سهام به این ارزش رسید اما خیلی زود 800 میلیارد دلار از دست داد. با این همه، اپل نخستین کمپانی مستقر در آمریکاست که 1 تریلیون دلار می ارزد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی