ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

روند نزولی بازار اسمارت فون چین ادامه دارد؛ اما نه برای هواوی

بازار اسمارت فون کشور چین لزوماً در شرایط بدی به سر نمی برد؛ اما مدتی است که روند نزولی در پیش گرفته است. از سه ماهه سوم 2017 تا به امروز، ارقام دائما با کاهش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بازار اسمارت فون کشور چین لزوماً در شرایط بدی به سر نمی برد؛ اما مدتی است که روند نزولی در پیش گرفته است. از سه ماهه سوم 2017 تا به امروز، ارقام دائما با کاهش مواجه شده اند که چین را به نخستین بازار این چنینی تبدیل می کند. در سه ماهه دوم 2018 نیز میزان عرضه اسمارت فون در این کشور با کاهش 7 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته همراه شده اما اندکی نسبت به سه ماهه اول 2018 افزایش یافته.

نکته جالب درباره وضعیت فعلی بازار موبایل چین این است که از میان 5 برند برتر، هوآوی تنها شرکتی است که به رشد رسیده است. رشد 22 درصدی نسبت به سال گذشته، سهم هواوی از بازار را از 20 درصد در سه ماهه دوم 2017، به 26 درصد در سه ماهه دوم 2018 رسانده است. در تضاد با وضعیت این شرکت، سایر تولیدکنندگان موبایل در چین یا بخشی از سهم بازار خود را از دست داده اند یا تغییری در عملکردشان به وجود نیامده است.

هواوی

دلایل بروز این وضعیت در کشور چین را می توان در کمبود نوآوری جستجو کرد. هیچ یک از تولیدکنندگان موبایل قادر به ترغیب مشتریان به ارتقا یا تعویض اسمارت فون هایشان نیستند و مصرف کنندگان ترجیح می دهند برای بیشتر از دو سال از همان دیوایس استفاده کنند. اوپو، ویوو و هواوی در تلاش هستند تا با رنگ های منحصر به فرد، قابلیت های هوش مصنوعی و تشخیص سه بعدی چهره پیشرفته، خود را از سایرین متمایز کنند اما هیچ کدام به اندازه جهشی که از 3G به 4G انجام شد شد یا جهشی که هم اکنون از نمایشگرهای 16:9 به سمت نمایشگرهای 19:9صورت می گیرد ترغیب کننده نیستند.

موسسه آماری کانترپوینت که مسئولیت انتشار این گزارش را برعهده داشته تاکید ورزیده که رشد چشمگیر هواوی، بدون موفقیت زیرمجموعه «آنر» امکان پذیر نمی بود. در حال حاضر بیش از نیمی از موبایل های هواوی در چین، متعلق به برند آنر هستند که توانسته حداقل برای فعلاً، دیوایس های میان رده شیائومی را از پای در آورد.

علی رغم تمام این ها، وقتی نوبت به پرفروش ترین اسمارت فون های بازار چین می رسد، چارت 5 دیوایس برتر غالباً توسط اپل و BBK Electronics فتح شده است. Oppo R15 و Vivo X21 محبوب ترین دیوایس های سه ماهه دوم 2018 بودند و بعد از آنها، آیفون X، آیفون 8 پلاس و آنر 7C در جایگاه سوم تا پنجم به چشم می خورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی