ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

موفقیت اجرای فاز نخست طرح کاهش/ کاهش 33 درصدی خودروهای فاقد معاینه فنی

از روزي كه چرخهاي اتومبيل روي خيابانهاي شهرها به حركت درآمدند معايب و محاسن آنها نيز زير نگاه تيز بين متخصصان مختلف به نقد كشيده شد. يكي از عمده ترين مشكلاتي كه با ظهور اتومبيل ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

از روزی که چرخهای اتومبیل روی خیابانهای شهرها به حرکت درآمدند معایب و محاسن آنها نیز زیر نگاه تیز بین متخصصان مختلف به نقد کشیده شد. یکی از عمده ترین مشکلاتی که با ظهور اتومبیل پدیدار گردید مسئله ایمنی و تبعات زیست محیطی اتومبیل است. ایمنی یک ضرورت است که تا آخرین روز حیات یک خودرو باید وجود داشته باشد. در این میان بروز تصادفات مختلف و ضایعات گسترده جانی و مالی مسوولین ترافیکی کشورهای جهان را به طراحی روشهایی برای بررسی میزان ایمنی خودروها به صورت دوره ای وادار نمود که در این راستا معاینه فنی به عنوان مجموعه ای از قوانین ،آزمونها و روش های اجرایی با استفاده از تجهیزات خاص برای هر آزمون معرفی گردید و هم اکنون بیش از نیم قرن از اجرای طرح در کشورهای پیشرفته دنیا گذشته است .
به گزارش روابط عمومی، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران سید نواب حسینی منش از ارتقا سطح کیفی و نظارتی آزمون های معاینه فنی خودروهای سنگین در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.وی در توضیح این مطلب افزود در آزمون آلایندگی خودروهای سنگین، میزان کدری دود خروجی از خودروی دیزل در حداکثر دور موتور مورد ارزیابی قرار می گیرد. در همین ارتباط این مجموعه با هدف نظارت بر رویه تست و به صفر رساندن خطای آزمونگر در صحت ثبت نتیجه، نسبت به تجهیز کلیه مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به دور سنج دور موتور اقدام نموده است. در حال حاضر کلیه مراکز مذکور ملزم به استفاده از دورسنج در آزمون آلایندگی بوده و بررسی آلایندگی در خودروهای دیزلی با دقت مضاعف و نظارت بیشتر در حال انجام است.
حسینی منش در خصوص اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی اظهار داشت:

با عنایت به تشدید آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال براساس تصمیم سازی دولت از ابتدای آبان ماه، در قالب اجرای فاز دوم طرح کاهش، معاینه فنی خودروها در تمامی ساعات شبانه روز در شهر تهران توسط دوربین کنترل و به صورت مکانیزه خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون خواهند گردید.

انجام فاز اول طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ابتدای آبان ماه سال 95 آغاز شده و اجرای این طرح موجب گردیده درصد خودروهای فاقد معاینه فنی حداقل 33 درصد کاهش یابد. ضمنا از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بالغ بر ۴ میلیون و ۴٠٠ هزار خودروی فاقد معاینه فنی از طریق دوربین های ثبت تخلف محدوده زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک اعمال قانون شده اند.معاینه فنیحسینی منش در خصوص تاثیر معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا اظهارداشت: براساس آمار مراکز 27 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز به علت آلایندگی مردود و پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی گردیده اند. در صورت تعمیم این درصد به تعداد دو و نیم میلیون دستگاه خودروی مشمول معاینه در شهر تهران، با انجام معاینه فنی دوره ای، آلایندگی بالغ بر 675 هزار دستگاه خودرو برطرف خواهد شد. بدیهی است یکی از مهمترین کارکرد های انجام معاینه فنی کنترل وضعیت تولید آلایندگی در خودروها بوده و خودروها جهت تردد در شهر بایستی دارای تولید آلایندگی در شرایط استاندارد باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی