ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین تصاویر از پورشه 911 با کد اتاق 992 منتشر شد

مدل 2019 پورشه 911 با کد 992 پیش از رونمایی رسمی آن در نمایشگاه لوس آنجلس در ماه نوامبر بدون هرگونه پوشش مخفی شونده ای شکار شد این عکس ها در کشور آلمان ثبت شده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۶

مدل 2019 پورشه 911 با کد 992 پیش از رونمایی رسمی آن در نمایشگاه لوس آنجلس در ماه نوامبر بدون هرگونه پوشش مخفی شونده ای شکار شد

این عکس ها در کشور آلمان ثبت شده و نشان دهنده طرح نهایی این خودرو است. در نمای عقبی شاهد شباهت بسیار زیاد 911 به کانسپت الکتریکی این شرکت یعنی Mission E هستیم که طرح نهایی این کانسپت با نام Taycan از سال آینده به عنوان اولین محصول تمام برقی شرکت پورشه عرضه خواهد شد.

همانطور که نسل جدید 911 با کد 992 را باید مدل به تکامل رسیده نسل فعلی از نظر طراحی ظاهری قلمداد کرد اما همچون همیشه بیشتر تغییرات در زیر پوست 911 اتفاق افتاده است و با ورود این خودروی افسانه ای به نسل هشتم آن یقینا پورشه تغییرات گسترده ای را در نظر گرفته است.

August Achleitner به عنوان سرپرست اصلی تیم توسعه 911 دقیقا صحبت خاصی از قابلیت های جدید رانندگی خودکار در این خودرو نکرده است اما در هر صورت ویژگی های جدید و پیشرفته در این بخش استفاده شده که باعث نگرانی بسیاری از عشاق خودرو شده است اما او می گوید:

"911 همانند همیشه فرمان خواهد داشت و اگر روزی قرار باشد تمامی خودروها به قابلیت رانندگی تمام خودران مجهز شوند 911 قطعا جز آخرین مدل ها خواهد بود."

سیستم کمکی حرکت بین دو خط که با اعمال نیرو به تصحیح فرمان برای حرکت بین دو خط می پردازد به احتمال زیاد راهش را به 911 باز خواهد کرد. در حال حاضر 911 به چنین قابلیتی مجهز نیست. گرچه Achleitner در ادامه می گوید: راننده می تواند در صورت نیاز نداشتن به این سیستم کمکی آن را کاملا خاموش کند.

همچنین 911 به صورت یک خودروی تمام برقی عرضه نخواهد شد. اما در حال حاضر بیش از هر زمانی به عرضه یک 911 تمام برقی نزدیک هستیم. 2 سال پیش من می گفتم اصلا امکان چنین چیزی وجود ندارد اما امروز شرایط تغییر کرده است.

نسل آینده 911 با مدل پرچمدار توربو S با حداکثر قدرت 630 اسب بخار از راه خواهد رسید و طبق عکس ها و شواهد بدست آمده 911 بیش از هر زمان دیگری عضلانی خواهد بود، گرچه همانند همیشه پس از بیش از 50 سال از عرضه آن فلسفه طراحی و مهندسی آن تغییر خاصی نخواهد کرد.

بالا آمدن بخش عقبی خودرو بیش از این که مربوط به فضا سازی مورد نیاز سیستم های هیبریدی باشد به طراحی جدید این بخش در 911 ها بر می گردد. گرچه به صورت کلی این تغییر باعث نشده تا ظاهر کلی آن دگرگون شود. دیگر تغییری که چندان مورد پسند ما نیست طراحی کاپوت جلو با گوشه های تیز و سپر جلو است.

چراغ عقب به صورت یک خط در عرض خودرو کشیده شده است و ونت های عمودی نیز طراحی این بخش را بیش از پیش دگرگون کرده است.  این اولین 911 با استفاده از فن آوری هیبرید خواهد بود.

اگر بخواهیم کمی درباره قوای محرکه این خودرو صحبت کنیم باید عنوان کرد که دیگر موتورهای تنفس طبیعی جایی در 911 ها نخواهد داشت و مدل GT3 از موتور 6 سیلندر توربوشارژ شده بهره خواهد برد. پیش از این مدل GT3 از موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی نیرو می گرفت.

مدل های پایه کررا و کررا S نیز در حدود 10 تا 15 اسب بخار افزایش قدرت را تجربه خواهند کرد. در حال حاضر این دو مدل به ترتیب توانایی تولید 364 و 414 اسب بخار قدرت را دارند که در نسل جدید به 375-429 اسب بخار خواهد رسید.

مدل هیبریدی در سال 2020 معرفی خواهد شد و از موتور 6 سیلندر خوابیده یا فلت پورشه به همراه یک موتور الکتریکی بهره خواهد برد. این مدل امکان رانندگی به صورت تمام الکتریکی را فراهم خواهد کرد و از قابلیت بوست کردن نیروی الکتریکی برای ارتقا عملکرد آن پشتیبانی خواهد کرد. طبق اطلاعات بدست آمده این مدل در حدود 700 اسب بخار نیرو تولید می کند.

مهندسان پورشه با یک چالش اساسی در زمینه قرار دادن قوای محرکه برقی و ترکیب آن با موتور بنزین سوز به دلیل فضای بسیار کم این بخش را تجربه کرده اند اما به دلیل مسائل زیست محیطی و قوانین جدیدی که در زمینه تولید Co2 از سال 2020 میلادی اجباری خواهد شد، پورشه مجبور به توسعه مدل هیبریدی خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی