ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایپرلوپ؛ ایده احتمالی اپل برای جابجایی ۱۲ هزار کارمندش در کالیفرنیا

به تازگی گزارش شده که شرکت Hyperloop Transportation Technologies قرار است تونل‌هایی برای قطار‌های پر سرعت خود در شهر مقرر کمپانی اپل بسازد و در حال مذاکره با مسئولین کوپرتینو است. [digivideo] [/digivideo] «بری چنگ» عضو ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

به تازگی گزارش شده که شرکت Hyperloop Transportation Technologies قرار است تونل‌هایی برای قطار‌های پر سرعت خود در شهر مقرر کمپانی اپل بسازد و در حال مذاکره با مسئولین کوپرتینو است.

«بری چنگ» عضو شورای این شهر به تازگی از آغاز مذاکرات میان این دو ارگان خبر داده و اعلام نموده که قرار است در آینده‌ای نزدیک تونل مخصوص چنین قطارهایی در کوپرتینو احداث شود. در این صورت ساکنین شهر یاد شده خواهند توانست که مسیر چند ساعته کالج دی انزا تا مرکز شهر سن خوزه را تنها در عرض چند دقیقه طی کنند.

جالب اینجاست شورای این شهر به تازگی پیشنهاد افزایش مالیات شرکت‌های بزرگ و متوسط جهت تامین هزینه راهکار‌های جدید حمل و نقل را به تعویق انداخته است. به باور این شورا، هجوم شرکت های تکنولوژی محور به کوپرتینو، موجب بروز مشکلاتی نظیر افزایش ترافیک شده که باید سریعاً حل شوند.

به باور این شورا شرکت اپل با انتقال ۱۲ هزار کارمندش به مقر جدید خود در کوپرتینو بخش عمده‌ای از این مشکلات را به وجود آورده. به همین دلیل باید برای حل آنها، مالیاتش نیز بیشتر شود.

البته بسیاری از کسب و کارهای کوچک با افزایش مالیاتشان مخالفت کرده‌اند. جالب اینجاست که سرپرست امور دولتی محلی اپل نیز مخالفتش با این مسئله را اعلام کرده است. از نظر وی، کوپرتینو باید با استفاده از تکنولوژی مشکل حمل و نقل را حل کند و به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه و طولانی مدت باشد. هرچند مستقیما به هایپرلوپ اشاره نکرده است.

حال گزارش شده که «پل دارسی» شهردار کوپرتینو با مسئولین HyperloopTT ملاقات‌ نموده تا در این زمینه صحبت کنند. البته اشاره شده که هیچ قراردادی میان دو طرف امضا نشده و این مذاکرات هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

به باور کارشناسان، اپل توانسته با مطرح شدن طرح هایپرلوپ فعلاً پیشنهاد افزایش مالیات را تا سال ۲۰۲۰ عقب بیاندازد اما هنوز مشخص نیست که عاقبت مشکلات ترافیکی این شهر چه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی