ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

تایید شد: فورتنایت به گوگل پلی نمی‌آید

این روزها بیش از آنکه تاریخ عرضه فورتنایت روی اندروید مهم باشد، مسئله بحث برانگیز این است که بازی چگونه و با چه شرایطی به سیستم عامل گوگل می‌آید؛ ابتدا شایعه‌ای به گوش رسید که ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۰

این روزها بیش از آنکه تاریخ عرضه فورتنایت روی اندروید مهم باشد، مسئله بحث برانگیز این است که بازی چگونه و با چه شرایطی به سیستم عامل گوگل می‌آید؛ ابتدا شایعه‌ای به گوش رسید که نشان می‌داد بازی در انحصار زمانی گلکسی نوت 9 خواهد بود و چند روز بعد نیز زمزمه‌هایی شنیده شد مبنی بر اینکه بازی به گوگل پلی نمی‌آید.

شب گذشته کمپانی اپیک گیمز، سازنده بازی، یکی از این شایعات را تایید کرد: نسخه اندروید فورتنایت در فروشگاه گوگل عرضه نمی‌شود. بنابراین هنگام انتشار فورتنایت اندروید کاربران باید از سایت رسمی اپیک گیمز بازی را دانلود نموده و نصب کنند. همانگونه که انتظار می‌رفت، اپیک گیمز از این سیاست به عنوان راهکاری استفاده کرده تا دست گوگل را از درآمد فورتنایت اندروید کوتاه کند.

برای هر بازی که در گوگل پلی و اپ استور منتشر می‌شود، هر دو فروشگاه 30 درصد از درآمد را برای خود برمی‌دارند. اگرچه به خاطر محدودیت‌های اپ استور، توسعه‌دهنده تقریبا چاره‌ای ندارد جز اینکه بازی را روی این فروشگاه عرضه کند ولی اندروید دست سازندگان را باز گذاشته و بنابراین آن‌ها می‌توانند فایل نصب برنامه را با روش‌های دیگر و همچنان مطمئنی به دست طرفداران برسانند.

فورتنایت android

گوگل پلی میلیاردها کاربر دارد و هر چند عدم عرضه یک بازی اندروید روی آن ریسک بزرگی به حساب می‌آید ولی داریم در ارتباط با فورتنایت حرف می‌زنیم. عنوانی که به پدیده جدید صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده و فقط روی iOS روزانه 2 میلیون دلار درآمدزایی می‌کند. بنابراین عجیب نیست اپیک گیمز این سیاست را پیش بگیرد.

جالب اینجاست در گفت‌وگویی که وب‌سایت Toucharcade با تیم سویینی، یکی از موسسان اپیک گیمز، داشت مسئله «انحصار زمانی بودن بازی برای گلکسی نوت 9» را نیز پیش کشیده شد و سویینی بدون رد کردن این شایعه گفت:

فورتنایت برای تمام دیوایس‌های اندرویدی که می‌توانند بازی را با کیفیت خوب اجرا کنند، می‌آید. منتظر اطلاعات بیشتر از زمان عرضه بازی باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی