ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Hydrus VR
تکنولوژی

دوربین قدرتمندی که تصاویر سه بعدی و 8K را در عمق ۳۰۰ متری دریا ثبت می کند

اگر شما هم از علاقمندان به مستندهای زیر دریایی هستید یا ترجیح می دهید بدون ذره ای خیس شدن در اعماق اقیانوس کندوکاو کنید احتمالا عاشق Hydrus VR، سیستم زیرآبی فیلمبرداری واقعیت مجازی با توانایی ثبت تصاویر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

اگر شما هم از علاقمندان به مستندهای زیر دریایی هستید یا ترجیح می دهید بدون ذره ای خیس شدن در اعماق اقیانوس کندوکاو کنید احتمالا عاشق Hydrus VR، سیستم زیرآبی فیلمبرداری واقعیت مجازی با توانایی ثبت تصاویر 8K خواهید شد.

این سیستم که توسط MI Tech توسعه یافته با بهره گیری از ۸ دوربین افقی و ۲ دوربین عمودی تصاویر را با رزولوشن 8K، 4K یا 4K عمق دار و سه بعدی ثبت می کند. یکی از نقاط قوت سیستم مذکور تصویر برداری با کیفیت در نقاط کم نور است. در این لینک می توانید ویدئوی ثبت شده توسط این سیستم را با رزولوشن بالا و به صورت سه بعدی مشاهده کنید.

طراحی Hydrus VR که لنزها در طرفین آن قرار گرفته اند، شبیه یک قوطی کنسرو بزرگ بوده و تا عمیق ۳۰۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است، بنابراین می توان آن را به بازوی کنترل رباتیک یا ربات های شناور زیر آبی متصل کرد.Hydrus VRداخل این قوطی کنسرو دوربین های سونی UMC-S3CA با حساسیت بالا، لنزهای SLR Magic، حافظه با ظرفیت بالا و باتری بادوامی قرار گرفته که امکان ساعت ها فیلمبرداری مداوم را به کاربر می دهد. علاوه بر این حین فیلمبرداری امکان مشاهده از راه دور ۹ دوربین از طریق مانیتور وجود خواهد داشت.

دوربین های سونی قابلیت فیلمبرداری در نقاط با نور اندک ۰.۰۰۴ لوکس را هم دارند که به توجه به عدم وجود نور کافی در نقاط عمیق تر اهمیت به سزایی دارد. اگرچه این سنسورها محدوده ISO طبیعی بین ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰ دارند اما قابلیت کاهش چهار برابری ISO این امکان را می دهد که فیلمبردار در ازای افزایش نویز، از تاباندن نور مصنوعی به منظره خودداری کرده و فیلم را ثبت کند.

Hydrus VR ویدئوی نهایی را از طریق ترکیب خروجی دوربین ها و با همپوشانی ۶۰ درصدی تهیه می کند که در نهایت به تصویری بدون اعوجاج و با کیفیت تبدیل می شود. گزینه های انتخابی کاربر برای خروجی نهایی شامل رزولوشن های ۸۱۹۲ در ۴۰۹۶ پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و 4K برای نماهای واقعیت افزوده خواهد بود.

از این فناوری می توان در فیلم ها و هدست های واقعیت مجازی بهره برد چرا که کیفیت ویدئوهای MI Tech قابلیت های هدست های واقعیت مجازی کنونی را پوشش داده و حتی از آن هم فراتر می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عرفان طالبی
    عرفان طالبی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    هرجا بحث از دوربین و سنسور هست نام سونی به عنوان بهترین میدرخشد?، ایزو 102400 فقط اونایی که گوشی سونی دارن یا علاقه مند به عکاسی هستن میدونن چیه ?

مطالب پیشنهادی