ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به پرداخت ۱۴۵ میلیون دلار غرامت محکوم شد

دادگاهی فدرال در کالیفرنیا اپل را به بهانه نقض حقوق پتنت به پرداخت ۱۴۵.۱ میلیون دلار غرامت به شرکت کانادایی WiLan Inc محکوم کرده است. WiLan شرکتی است که در سال ۱۹۹۲ و در زمینه تولید ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

دادگاهی فدرال در کالیفرنیا اپل را به بهانه نقض حقوق پتنت به پرداخت ۱۴۵.۱ میلیون دلار غرامت به شرکت کانادایی WiLan Inc محکوم کرده است.

WiLan شرکتی است که در سال ۱۹۹۲ و در زمینه تولید فناوری های بی سیم کار خود را آغاز کرد اما پس از آن روی ثبت پتنت های متعدد و کسب درآمد از فروش آنها متمرکز شد. این شرکت در همین راستا اپل را به نقض برخی پتنت های خود محکوم کرده بود و حالا به نظر می رسد که به هدف خود بسیار نزدیک شده است.

هیئت منصفه این دادگاه واقع در «سن دیگو» مدعی شده که برخی فناوری های ارتباطی آیفون حقوق مالکیت پتنت WiLan را نقض کرده اند. اپل که قبلا این ادعا را از اساس رد کرده بود، حالا از قصد خود برای تجدید نظر خبر داده است. در سال ۲۰۱۳ نیز این دو شرکت به خاطر مساله ای مشابه در دادگاه حاضر شده بودند اما آن زمان دادگاه در نهایت شکایت ۲۴۸ میلیون دلاری WiLan را مردود دانسته و به سود اپل رای داده بود.

با توجه به جریمه های هنگفتی که از این طریق دامنگیر غول های فناوری نظیر اپل و سامسونگ میشود، برخی کمپانی های کوچکتر به ثبت پتنت و کسب درآمد از این راه روی آورده اند. برای مثال در سال های گذشته کمپانی VirnetX، که به عنوان غول پتنت های دنیا شناخته می شود، علیه شرکت ساکن کوپرتینو به دادگاه تگزاس شکایت و اعلام نمود که اپل از چهار نشان تجاری آنها در حوزه ارتباطات در محصولاتی نظیر Message، فیس تایم، شبکه های خصوصی مجازی و نرم افزارهای خود بهره گرفته است.

دادگاه این پرونده پر فراز و نشیب در نهایت اعلام کرد که اپل باید غرامتی بالغ بر ۵۰۲.۶ میلیون دلار به طرف مقابل پرداخت کند. این کمپانی از بیان روش کسب و کار خود ابایی ندارد و در سندی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرده از مجموعه پتنت ها به عنوان زیربنای برای تجارتش یاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی