ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارز دیجتال در کشور
تکنولوژی

نماینده مجلس: پرداختن به ارز دیجیتال اولویت کشور نیست

معصومه آقاپورعلیشاهی با اشاره به اهمیت ارزهای دیجیتال و نبود قانون در این زمینه، اظهار داشت که قوانینی در خصوص فضای مجازی در فراکسیون تولید و اشتغال مطرح است، بحث مفصلی در ارتباط با قوانین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

معصومه آقاپورعلیشاهی با اشاره به اهمیت ارزهای دیجیتال و نبود قانون در این زمینه، اظهار داشت که قوانینی در خصوص فضای مجازی در فراکسیون تولید و اشتغال مطرح است، بحث مفصلی در ارتباط با قوانین و شرایطی ارز دیجیتال وجود دارد و اقدامات خاصی در این زمینه صورت می گیرد. او اما تاکید داشت که با وضعیت اقتصادی فعلی کشور مساله پرداختن به ارز دیجیتال اولویت کشور نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

«در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی هستیم باید از حداقل ها استفاده کنیم و برای تامین و حفظ حقوق مصرف کننده از فضای مجازی کمک گرفته شود. اصلاح قوانینی مانند مالیات بر ارزش افزوده و ساختار نظام بانکی بر ارزهای دیجیتال اولویت دارند.»

ارز دیجتال در کشور

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی، بیان داشت: «با استفاده از این فضاها می توان دست دلالان را قطع کرد و اجازه نداد قیمت ها به صورت نجومی بالا برود، فضای دیجیتال کانالیزه شده است و می تواند میزان آسیب پذیری مصرف کننده را کاهش دهد.»

آقاپورعلیشاهی در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی در اولویت است، گفت: با توجه به فضای حاکم بر کشور، تدوین قوانین برای ارزهای دیجیتال در اولویت قرار ندارد.

موضوع ارزهای دیجیتال مبحث تازه‌ای نیست و سیاستی که دولت در قبال آن پیشی گرفته در برخی زوایا و دیدگاه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.  «محمدجواد آذری جهرمی» از جمله معدود دولتمردانی است که بلاکچین و به کل ارزهای مجازی را آینده دنیای امروزی می‌داند و تاکید دارد که مسئولان امر باید آگاهی بیشتری نسبت به این نوع ارزها داشته باشند.

ارز دیجتال در کشور

 

جهرمی در الکامپ امسال به دیجیاتو گفته بود:

«موضوع ارز به بانک مرکزی دخل دارد اما زمانی که پسوند دیجیتال به آن اضافه می‌شود، بحث ارز دیجیتال به میان می‌آید که آن را به فناوری اطلاعات و ارتباطات ربط می‌دهد. فراخوان‌های لازم از طریق پست بانک برای تولید ارز بومی دیجیتال داده شده و قرار است کارشناسان گوناگون مختلف این سازمان با همکاری بانک مرکزی و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط زوایای مختلف ارز دیجیتال و عرضه آن در کشور را بررسی کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    کشتین مارو با این ممد جواد جهرمی تون!

مطالب پیشنهادی