ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حشرات خوراکی
علمی

برای داشتن روده سالم تر جیرجیرک بخورید

خوردن حشرات خوراکی مثل جیرجیرک مزایایی نظیر افزایش باکتری های مفید روده و کاهش التهاب آن را به همراه دارد. حشرات رژیم غذایی متداولی در برخی نقاط جهان نظیر آسیایی شرقی به شمار می روند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

خوردن حشرات خوراکی مثل جیرجیرک مزایایی نظیر افزایش باکتری های مفید روده و کاهش التهاب آن را به همراه دارد.

حشرات رژیم غذایی متداولی در برخی نقاط جهان نظیر آسیایی شرقی به شمار می روند اما در برانگیختن اشتهای اهالی کشورهای دیگر چندان موفق نبوده اند.

علی رغم مزایایی زیست محیطی مصرف حشرات خوراکی، بسیاری از مردم در برابر خوردن جیرجیرک، مورچه و موجودات مشابه مقاومت می کنند. در سال های اخیر مطالعات بسیاری بر مفید بودن حشرات خوراکی صحه گذاشته اند و در جدیدترین مورد از این مطالعات محققان «دانشگاه ویسکانسین» مغذی بودن آنها را بررسی کرده اند.حشرات خوراکیبر اساس این مطالعه حشرات در کنار مزایایی نظیر ارزان بودن و عدم نیاز به منابع عمده و فضای بزرگ برای پرورش، برای سلامتی انسان به ویژه روده مفید هستند. این آزمایش کلینیکی روی فیبرهای موجود در حشرات و مفید بودن آنها برای افزایش فعالیت باکتری های مفید تمرکز کرده است.

بر این اساس حشراتی نظیر جیرجیرک حاوی انواع مختلفی از فیبر هستند که از مقادیر موجود در یک سیب یا دو سیب زمینی شیرین بیشتر است. فیبر به عنوان منبع غذایی باکتری های مفید روده در سلامتی انسان نقشی حیاتی ایفا می کند.

داوطلبان این آزمایش رژیم غذایی کنترل شده ای از جیرجیرک های خوراکی را دریافت کرده و قبل و بعد از هر وعده غذایی آزمایش شده اند. محققان به منظور تعیین معیارهای مختلف سلامتی نمونه هایی از خون و مدفوع داوطلبان را بررسی کرده اند.

یافته های این تحقیق حاکی از کاهش پروتئین های التهابی، افزایش آنزیم های وابسته به سلامتی روده و باکتری های مفید است که میزان ترشح هورمون های معده را کنترل می کنند. این مطالعه نشان دهنده لزوم تحقیقات بیشتر در رابطه با فواید مصرف حشرات است که در آینده به جلب توجه بیشتر به این رژیم غذایی منجر می شود.

پیش از این گزارش هایی از پرورش ملخ در اطراف تهران و صادرات آن به کشورهای عربی منتشر بود که گویا درآمد خوبی را هم نصیب فعالان این حوزه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • morteza_n
    morteza_n | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

    با این وضع اقتصادی و برگشت تحریما هرکی هم دوست نداشته باشه مجبور میشه بخوره

  • Behrooz A
    Behrooz A | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    پروژه ایجاد حشره خواری در ایرانیا خیلی وقته کلید خورده، نادان هایی مثل این سایت هم به اون دامن میزنن و کمکش میکنن

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    تو مسافرتی که اخیرا به اهواز داشتم دیدم ملخ برای فروش هم بود ، از کیلویی بیست هزار تومان تا سی هزار تومان اون تپل مپلاش -))

  • rad
    rad | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    انگار نه انگار موجود زنده داریم پیشنهاد میدیم . تازه کی گفته برای معده خوبه !!!! هر مشکلی که انسان با تغذیه غلط درست میکنه برای خودش در کنارش یک راهکار غلط هم همیشه داره . بشر باید گیاهخوار مطلق بشه تا تمام مشکلات جسمانی و روحیش برطرف بشه

مطالب پیشنهادی