ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت های جدید اپل برای رفع مشکل کیبورد مک بوک پرو

یکی از مشکلات همیشگی مک بوک به کیبورد این لپ تاپ مربوط می شود که اپل در آخرین نسل از محصولات خود سعی کرد با غشای سیلیکونی آن را رفع کند. ظاهرا این راهکار تا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

یکی از مشکلات همیشگی مک بوک به کیبورد این لپ تاپ مربوط می شود که اپل در آخرین نسل از محصولات خود سعی کرد با غشای سیلیکونی آن را رفع کند. ظاهرا این راهکار تا حدودی کارآمد بوده، حالا اما این شرکت سه پتنت دیگر از راه های غلبه بر این مشکل را منتشر کرده که نشان دهنده تلاش بی وقفه مهندسان کوپرتینویی برای جلب رضایت مشتریان است.

یکی از این پتنت ها به بازطراحی غشای سیلیکونی و دو مورد دیگر به نوآوری هایی برای نمایشگر دوگانه مرتبط می شوند. اگرچه ثبت طرح های مالکیت معنوی نمایشگر دوگانه چیز جدیدی نیست و شایعاتی از تلاش اپل و سامسونگ برای توسعه چنین گجت هایی به گوش می رسید اما اپل زبان طراحی خود را چاشنی آن کرده است.کیبورد مک بوک پرو

مزیت اصلی این طرح حذف کیبورد مکانیکی و مشکلات ریز و درشت آن نظیر تجمع ذرات زیر کلیدها یا سوئیچ های معیوب خواهد بود. یکی دیگر از مزایای نمایشگر دوگانه به جای کیبورد به قابلیت پیکربندی سفارشی کلیدها بر اساس اولویت های کاربر برمی گردد که در مواردی نظیر اجرای گیم، ویرایش ویدئو و غیره کاربرد بسیاری خواهد داشت.

از سوی دیگر نمایشگر دوم امکاناتی نظیر اسلایدر، تاچ بار جدید، کلیدهای سفارشی و غیره را به ارمغان خواهد آورد. اپل حتی می تواند احساس بازخورد مجازی را برای واقعی تر کردن کیبورد و رفع خستگی ناشی از تایپ طولانی روی یک سطح صاف در نمایشگر تعبیه کند.

پتنت دوم به چگونگی پوشش نمایشگر توسط کیبورد مک بوک مربوط می شود که برای کاربران علاقمند به کیبورد فیزیکی مناسب تر خواهد بود. در این پتنت سطح اطراف صفحه کلید نیز لمسی بوده و کاربر می تواند قابلیت های مورد نظر خود را آنجا تعریف کند.کیبورد مک بوک پرو

پتنت سوم اما با دو مورد اول تفاوت داشته و پیاده سازی آن آسانتر به نظر می رسد. این طرح به غشای انعطاف پذیر و مقاوم در برابر آبی مربوط می شود که بین کلیدها و لایه زیرین قرار می گیرد. انعطاف پذیری این ماده به حدی است که به ایجاد حفره در آن نیاز نبوده در کارایی کلید خللی ایجاد نخواهد کرد.

مک بوک پرو ۲۰۱۸ فعلی هم از غشای سیلیکونی مشابهی بهره می برند که تجمع ذرات زیر کلیدها را کاهش می دهد اما وجود حفره در این لایه روی کارایی ان بی تاثیر نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی