ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زنان عربستان مقام نخست هکاتون حج را کسب کردند

به تازگی تیم توسعه‌ی دهنده‌ای متشکل از زنان مسلمان اهل عربستان سعودی موفق شدند که مقام اول مسابقات هکاتون حج جده را از آن خود کنند. رویداد سه روزه‌ی هکاتون حج به منظور بهبود تجربه حجاج ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

به تازگی تیم توسعه‌ی دهنده‌ای متشکل از زنان مسلمان اهل عربستان سعودی موفق شدند که مقام اول مسابقات هکاتون حج جده را از آن خود کنند.

رویداد سه روزه‌ی هکاتون حج به منظور بهبود تجربه حجاج از این سفر دینی برگزار شده و در جریان آن بسیاری از شرکت‌های فناوری سعی داشتند تا با استفاده از تکنولوژی، شرایط بهتری برای سفر حج به ارمغان آورند.

تیم یاد شده یک اپلیکیشن ترجمه‌ی همزمان برای حجاج توسعه داده که مشکل خواندن زبان عربی را حل کرده و می تواند راهکار مناسبی برای حجاجی باشد که زبان عربی بلد نیستند.

پنل داوری این مسابقات که در آن «استیو وزنیاک» یکی از بنیانگذاران اپل نیز حضور داشت، با بررسی این اپلیکیشن جایزه‌ای معادل یک میلیون ریال عربستان (بیش از یک میلیارد تومان) را به این زنان مسلمان تقدیم کردند.

نحوه‌ی عملکرد اپلیکیشن Turjuman (ترجمان) بدین شکل است که کاربر می‌تواند با اسکن کد‌های QR یا پاسخ سریع، ترجمه‌ی علائم راهنمایی و اعلامیه‌‌های به نمایش گذاشته شده را در گوشی‌اش مشاهده کند. البته اپ یاد شده برای نمایش و ارائه‌ی نتایج به زبان‌های دیگر نیازی به وصل شده به اینترنت ندارد و به صورت آفلاین نیز می‌تواند خدمات رسانی کند.

به همراه اپلیکیشن این زنان مسلمان، تقریباً ۵۰ پروژه مختلف نیز انتخاب شده‌اند تا طی یک کارگاه صد روزه‌ توسط شتاب دهنده‌ی معروف کشور عربستان سعودی یعنی شرکت بدیر توسعه بیابند.

در مقابل تیمی مشتکل از مردان مصری نیز موفق شد با طراحی برنامه‌ی Haj Wallet یا کیف پول حج، مقام دوم را کسب کرده و جایزه‌ای معادل ۵۰۰ هزار ریال عربستان (بیش از ۵۰۰ میلیون تومان) را از آن خود کنند.

این اپلیکیشن تلفن همراه یک مسافر را به کیف پولش تبدیل می‌کند و او قادر خواهد بود به راحتی با استفاده از آن خرید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

    یک میلیارد تومن جایزه؟? ?

  • DaekDeveloper
    DaekDeveloper | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    دو تا نرم افزار ساختن ببین چه شو ایی برگزار کردن.

مطالب پیشنهادی