ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رئیس جمهور ونزوئلا
تکنولوژی

سوء قصد به جان رئیس جمهور ونزوئلا با پهپاد [تماشا کنید]

نیکلاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلا احتمالا اولین رهبر عالی رتبه در دنیاست که هدف سوء قصد نافرجام با کمک پهپاد قرار گرفته است. جرج رودریگز وزیر اطلاعات ونزوئلا ادعا کرده که دست کم یک پهپاد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

نیکلاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلا احتمالا اولین رهبر عالی رتبه در دنیاست که هدف سوء قصد نافرجام با کمک پهپاد قرار گرفته است. جرج رودریگز وزیر اطلاعات ونزوئلا ادعا کرده که دست کم یک پهپاد حامل بمب حین سخنرانی روز گذشته مادرو در کاراکاس منفجر شده است.

این رهبر اقتدارگرا البته در جریان سوء قصدی که به جانش شده آسیبی ندیده اما ۷ سرباز گارد ملی ونزوئلا آنطور که گزارشات نشان می دهند دچار جراحت شدند. ویدیوی منتشر شده از تلویزیون ملی این کشور نیز رئیس جمهور ونزوئلا را در کنار دیگر مقامات عالی رتبه این کشور نشان داد که در لحظه حمله پهپاد، به بالا نگاه می کردند تا اینکه ویدیو بعد از هجوم نیروهای نظامی در موقعیت، قطع می شود.

گفتنی است این کشور در روزهای اخیر به خاطر افت شدید قیمت نفت و میعانات آن دچار مشکلات اقتصادی عدیده ای گردیده و صحنه برخی ناآرامی های شده است. البته این نخستین باری نیست که معترضان به سیاست های نیکلاس مادرو اقدام به سوء قصد علیه وی می کنند. پیشتر در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز برخی ادارات دولتی این کشور هدف حملاتی قرار گرفته اما در هیچیک از آنها از پهپاد برای حمله استفاده نشده است.

در حال حاضر مشخص نیست که چه کسی این حمله را علیه رئیس جمهور ونزوئلا ترتیب داده است. در صورتی که این خبر صحت داشته باشد میتوان گفت که فصلی تاریک در کاربرد پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است. در واقع این اتفاق نشان می دهد که بمبگذاری از طریق پهپاد کاملا خارج از محدوده های جنگی امکان پذیر هستند و اتخاذ تدابیر دفاعی ضد پهپاد باید در دستور کار دولت ها قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • DaekDeveloper
    DaekDeveloper | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    داعشی عا قبلا با پهباد بمب مینداختن شما حالا فهمیدید که با پهپاد هم میشه آدم کشت؟

مطالب پیشنهادی