ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت نام دومین رویداد جاده ابریشم، سکوی پرش استارتاپ‌ها آغاز شد

14 مردادماه 1397 ثبت‌نام در دومین دور مسابقه استارتاپ جاده ابریشم طی یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه آغاز شد. در این نشست که با حضور بنیان‌گذاران این رویداد برگزار شد؛ اهداف و برنامه‌های ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

14 مردادماه 1397 ثبت‌نام در دومین دور مسابقه استارتاپ جاده ابریشم طی یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه آغاز شد. در این نشست که با حضور بنیان‌گذاران این رویداد برگزار شد؛ اهداف و برنامه‌های سفر ده روزه تیم کارشناسان و کارآفرینان ایرانی و اروپایی به پنج شهر بزرگ ایران با هدف تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی بهتر به تجربیات موفق در سطح بین المللی و جذب سرمایه خارجی تشریح شد.

دومین تور استارتاپی جاده ابریشم به عنوان نخستین رویداد بین‌المللی در حوزه استارتاپی ایران، امسال از 21 مهرماه آغاز می‌شود و به مدت 10 روز از پنج شهر مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان عبور می‌کند. همه استارتاپ‌ها در سراسر ایران می‌توانند برای حضور در این رویداد در وب سایت استارتاپ راه ابریشم ثبت‌نام کنند و در یکی از این پنج شهر، به رقابت با دیگر استارتاپ‌های ایران بپردازند.

استارتاپ جاده ابریشم
«محمدرضا ازلی» هم‌بنیان‌گذار استارتاپ جاده ابریشم در این نشست به دو محور اصلی این برنامه یعنی تور استارتاپی و رویداد نهایی اشاره کرد:

«سال گذشته، تیم استارتاپ جاده ابریشم که گروهی از فعالان زیست‌بوم استارتاپی ایران و اروپا بودند، طی 10 روز، یعنی از 30 مهر تا 9 آبان سال 96 به هفت شهر تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، مشهد و رشت سفر کردند و با 84 استارتاپ که از میان 400 تیم شرکت‌کننده انتخاب شده بودند در این شهرها آشنا شدند. کاروان جاده ابریشم در واقع تیمی از نمایندگان و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های موفق و همچنین کارآفرینان حوزه فناوری است که با هدف آشنایی با زیست‌بوم استارتاپی و فعالان این حوزه در مناطق مختلف ایران و کمک به رشد این استارتاپ‌ها به این گروه پیوسته‌اند.»

استراتژی تیم برگزارکننده استارتاپ جاده‌ابریشم ایجاد فرصتی برای همه استارتاپ‌های کشور برای معرفی و ارتباط با کارآفرینان بین‌المللی و داخلی است تا بتوانند در قالب یک رقابت، کسب‌وکار خود را بهبود بخشند. در واقع این رویداد فرصتی طلایی برای استارتاپ‌هایی‌ست که در شهرهای کوچک تشکیل شده‌اند تا بتوانند خود را در سطح گسترده‌تر معرفی کنند. به علاوه در مرحله نهایی این رویداد تیم‌های منتخب فرصت آشنایی با کارآفرینان برتر اکوسیستم استارتاپی داخلی و خارجی را هم پیدا خواهند کرد.

استارتاپ جاده ابریشم

البته ثبت نام و شرکت در این رویداد برای استارتاپ‌ها رایگان است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان منطقه آزاد کیش، اسنپ وخوگر از جمله حامیان برگزاری این رویداد در سال گذشته بودند. ازلی از تجربه سال گذشته خود به دیجیاتو می‌گوید:

«سال گذشته در رویداد نهایی کیش که طی دو روز برگزار شد بیش از 250 نفر شرکت کننده و 36 سخنران از 15 کشور متفاوت حضور داشتند. از میان 84 استاتاپ شرکت کننده، 16 تیم به مرحله بالاتر رسیدند که مجموعا برای آنها در دوره‌های منتور شیپ آنلاین، 284 ساعت دوره مشاوره توسط  42 منتور برگزار شد. استارتاپ‌های اکوبار، کشمون، دکترتو به‌عنوان استارتاپ‌های برتر در رویداد نهایی انتخاب شدند.»

«هادی فرنود» یکی دیگر از هم بنیان‌گذاران استارتاپ جاده ابریشم در گفتگو با دیجیاتو در مورد ثبت نام استارتاپ‌ها جاده ابریشم سال 97 عنوان کرد:

«امسال از 14 مرداد ماه فرم ثبت‌نام در سایت رویداد برای متقاضیان باز می‌شود و همه استارتاپ‌ها می‌توانند برای حضور در این رویداد منحصربه‌فرد نام‌نویسی کنند. امسال به دلیل شرایط کشور بیشتر سرمایه گذاران از کشورهای اطراف دعوت شده‌اند تا در تور 10 روزه شرکت کنند، ضمن آنکه در این منتورهای زیادی هم از سایر کشورها حضور خواهند داشت.»

استارتاپ جاده ابریشم

امسال شهرهای مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان میزبان رویداد استارتاپ جاده‌ ابریشم خواهند بود. فرنود امیدوار است تا راه ابریشم بتواند به بهانه این رویداد فرصتی را برای معرفی همه استارتاپ‌های بومی در سراسر کشور فراهم کند: «امسال نیز این تور به مدت 10 روز برگزار می‌شود و تیم متشکل از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران طی یک سفر فشرده با استارتاپ‌های منتخب در این شهرها دیدار خواهند کرد.»

«محمدرضا هاشمی» یکی دیگر از هم بنیان‌گذاران این رویداد درباره رقابت میان استارتاپ‌های شرکت‌کننده این رویداد به دیجیاتو توضیح داد:

«تیم استارتاپ جاده ابریشم همراه با دو داور ایرانی و سه داور بین‌المللی به این پنج شهر سفر خواهند کرد و استارتاپ‌های منتخب را برای ورود به مرحله نهایی ارزیابی خواهند کرد. استارتاپ های برنده از هر شهر برای شرکت در مرحله نهایی در اوایل اسفند ماه 1397 به جزیره کیش دعوت خواهند شد. در انتهای این رویداد 3 استارتاپ برگزیده خواهند شد و به هریک جوایزی اهدا خواهد شد تا بتوانند کسب و کار خود را بهتر معرفی کرده و به آن رونق دهند. سال گذشته اکو بار به عنوان استارتاپ اول 20 میلیون اعتبار استفاده از خدمات آپارات (صبا ویژن) و 2 میلیون اعتبار خرید از خوگر را دریافت کرد. کشمون و دکترتو نیز موفق به کسب رتبه دوم و سوم شدند که به ترتیب به هر کدام از آنها 10 میلیون اعتبار استفاده از آپارات، 1 و نیم میلیون اعتبار خرید از خوگر و 5 میلیون اعتبار استفاده از آپارات و 1 میلیون اعتبار خرید از خوگر را دریافت کردند.»

گفتنی‌ست به دلیل حضور منتورهای غیر ایرانی در این رویداد، تمامی پنل‌ها سخنرانی‌ها و پیچ استارتاپ‌ها مانند سال گذشته به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور، استارتاپ هایی که درآمد داشته و امکان صادرات کالا یا خدمات را دارند از اولویت بیشتری برای پذیرش برخوردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی