ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مثلث برمودا
علمی

محققان انگلیسی راز مثلث برمودا را برملا می کنند

مثلث برمودا یا دریای مرگ منطقه ای در اقیانوس اطلس است که تا کنون ده ها و کشتی و هواپیما در آن ناپدید شده اند. از مدت ها قبل مثلث برمودا در نزدیکی سواحل فلوریدای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

مثلث برمودا یا دریای مرگ منطقه ای در اقیانوس اطلس است که تا کنون ده ها و کشتی و هواپیما در آن ناپدید شده اند.

از مدت ها قبل مثلث برمودا در نزدیکی سواحل فلوریدای آمریکا، به دلیل شرایط عجیب خود دستمایه داستان ها و فیلم های بسیاری شده است. دلیل این شهرت ناپدید شدن تعداد زیادی هواپیما و کشتی حین گذر از این منطقه بوده که تا کنون دلایلی نظیر مسائل ماورایی زیر دریایی، ابرهای شش ضلعی و حتی بیگانه های فضایی را برای آن ذکر کرده اند.

در سال های گذشته محققان و دانشمندان تحقیقات گسترده ای را روی آن صورت داده و تئوری های مختلفی را مطرح کرده اند. در جدیدترین مورد از این تحقیقات پدیده طبیعی موج های عظیم ۳۰ متری دلیل غرق شدن وسایل نقلیه حامل دهه ها مسافر ذکر شده است.مثلث برمودامحققان «دانشگاه ساوتهمپتون» این موج های سنگین و مخرب را که دانشمندان از آن به عنوان «موج طوفانی شدید» یاد می کنند، در مستند «معمای مثلث برمودا» بازسازی کرده اند.  تیم مذکور علاوه بر این مدلی از کشتی باری «یواس‌اس سایکلوپ» را هم بازسازی کرده اند که یک قرن پیش همراه با ۳۰۹ سرنشین در این مثلث مرموز ناپدید شد.

این کشتی ۱۶۵ متری مسئولیت سوخت رسانی به ناوگان جنگی ایالات متحده در جنگ جهانی اول را بر عهده داشت، اما از ۴ مارس ۱۹۱۸ تاکنون اثری از آن یا خدمه اش پیدا نشده تا به بزرگترین ضربه وارد شده به نیروی دریایی آمریکا خارج از درگیری های نظامی تبدیل شود.

دکتر «سیمون باکسل»، متخصص زمین و اقیانوس شناسی معتقد است که این ناحیه مستعد وقوع سه طوفان همزمان از جهات مختلف است که منجر به امواج عظیم می شود:

زمانی که طوفان از سمت شمال و جنوب به راه می افتد، کافی است طوفانی هم از سمت کالیفرنیا شروع شود تا موجی عظیم شکل گیرد. ما امواجی با ارتفاع بیش از ۳۰ متر را هم اندازه گیری کرده ایم.

شبیه سازی محققان ساوتهمپتون نشان داده که موج های ۳۰ متری آنقدر قدرت دارند که غول آهنی ۱۶۵ متری آمریکا را در خود فرو برده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

    اخه موج سی متری هواپیما را چه شکلی میکشه پایین چرت پرت مینویسید کلی هواپیما همه زیر 30 متر پرواز میکردن یعنی

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

    یه احمقی به اسم رائفی پور یادمه میگفت ، مثلث برمودا هم دروغه ، توش جزایر ثروتمندان ماسون اونجاس این داستانارو میسازن کسی نره اونجا -))))))))))))))))))))))

    • dandelion
      dandelion | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

      مردم حرف زیاد میزنن آدم عاقل باور نمیکنه

مطالب پیشنهادی