ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بات OpenAI در رقابت تیمی Dota 2 نیز انسان را شکست داد

به تازگی بات OpenAI که پیش از این هم موفق شده بود انسان را در بازی Dota 2 شکست دهد، این بار توانست به دستاورد تازه‌ی دیگری دست بیابد و بازیکنان نیمه‌حرفه‌ای این بازی را هم در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

به تازگی بات OpenAI که پیش از این هم موفق شده بود انسان را در بازی Dota 2 شکست دهد، این بار توانست به دستاورد تازه‌ی دیگری دست بیابد و بازیکنان نیمه‌حرفه‌ای این بازی را هم در رقابت تیمی شکست دهد.

سال گذشته بات OpenAI در جریان بزرگ ترین رویداد سالانه مسابقات «دوتا 2» (Dota 2) که به «The International» معروف است، توانست یکی از بهترین گیمرهای جهان یعنی «دنیلو ایشوتین» معروف به «دندی» (Dendi) را با اختلاف زیاد شکست دهد.

به عقیده کارشناسان، چنین عملکرد حیرت انگیزی طی 10 سال گذشته در Dota و Dota 2 دیده نشده بود، اما باید توجه داشت که رقابت بین دندی و OpenAI به صورت تک به تک انجام گرفت، که به مراتب ساده تر از مسابقات تیمی است.

با این وجود اینبار انسان‌ها کمی بهتر از قبل عمل کرده‌اند. بات یاد شده، این رقابت سه مرحله‌‌ای را به شکلی غیر منتظره آغاز کرد و توانست بازیکنان نیمه‌حرفه‌ای را قاطعانه شکست دهد.

پس از آن این بات به تماشاگران اجازه داد که شخصیت‌های تیمش را انتخاب کنند. تماشاگران هم که از انقلاب ربات‌ها و حمکرانی آنها بر انسان می ترسیدند، تیمی برای هوش مصنوعی انتخاب کردند که بسیار ضعیف بود و تنها ۲.۹ درصد احتمال داشت برنده مسابقه بشود. این پیش بینی جامعه عمل به خود گرفت و انسانها موفق شدند که بات OpenAI را شکست دهند.

تیم طراح OpenAI در ماه گذشته تغییرات کوچکی در بات خود ایجاد کرده‌ که زمان عکس العمل آن را بالا برده و بدین شکل می‌تواند به سرعت استراتژی‌های گوناگونی در پیش بگیرد.

بات OpenAI از نسخه تغییر یافته الگوریتم ژنتیک برای یادگیری ماشین بهره می گیرد. بنابراین در زمان اجرا می تواند نقاط ضعف خود و نقاط قوت حریف را یاد گرفته و خودش را تغییر دهد. جالب است که این بات نحوه انجام مسابقات Dota 2 را فقط در رقابت با خودش آموخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی