ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فورتنایت اندروید ۱۲۰ روز در انحصار گوشی‌های سامسونگ خواهد بود

دیگر تقریبا مطمئن شده‌ایم که فورتنایت اندروید در انحصار گلکسی نوت 9 است؛ وب‌سایت XDA Developer که ید طولانی در لو دادن برنامه‌های آینده کمپانی‌ها دارد و چند روز پیش هم یکی از گمانه‌زنی‌های عجیب‌شان پیرامون ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۰

دیگر تقریبا مطمئن شده‌ایم که فورتنایت اندروید در انحصار گلکسی نوت 9 است؛ وب‌سایت XDA Developer که ید طولانی در لو دادن برنامه‌های آینده کمپانی‌ها دارد و چند روز پیش هم یکی از گمانه‌زنی‌های عجیب‌شان پیرامون فورتنایت گوشی رنگ و بوی واقعیت به خودش گرفت، به تازگی به فایل نصب ساخته اپیک گیمز دسترسی پیدا کرده است.

در جستجوی فایل نصب فورتنایت اندروید، این سایت متوجه کدهایی شده که می‌تواند مشخصات گوشی را چک کند و اگر سیستم اجازه داد بازی را بالا بیاورد. آن‌ها برای امتحان این کدها ابتدا فایل نصب را روی گوشی‌های گوگل پیکسل 2 XL و اسنشال فون ریختند اما هیچکدام نتوانستند از صفحه اسلش (صفحه بارگذاری اول) عبور کنند.

بعد از این اتفاق نیز پرچمداران سری گلکسی جایگزین موبایل‌های قبلی شدند و نکته اینجاست هر چند بازی به مرحله اجرا نرسید ولی روی این اسمارت‌فون‌ها حداقل از صفحه اسلش رد شد. با توجه به این مسئله می‌توان اینگونه برداشت کرد در مدت زمانی که فورتنایت گوشی انحصاری گلکسی نوت 9 است، سیستم با کمک همین کدها دست بازیکن‌های دیگر دیوایس‌ها را از بازی کوتاه خواهد کرد.

البته خود XDA Developer یک فرضیه جالب دیگر نیز مطرح کرده و آن این است که فورتنایت تنها در انحصار گلکسی نوت 9 نخواهد بود. سامسونگ چند روز پیش تبلت گلکسی تب اس 4 را معرفی نمود و به نظر هم کره‌ای‌ها حساب ویژه‌ای روی جدیدترین دیوایس خود باز کرده‌اند. XDA Developer به نشانه‌هایی رسیده که نشان می‌دهد گلکسی نوت 9 تنها میزبان فورتنایت اندروید نیست.

در واقع سامسونگ با اپیک گیمز توانسته به توافقی برسد تا بازی در انحصار گلکسی تب اس 4 هم باشد. یک نکته جالب دیگر در کنکاش فایل نصب بازی به نحوه عرضه فورتنایت اندروید باز می‌گردد. پیشتر مشخص شده بود که اپیک گیمز برای سودآوری بیشتر تصمیم گرفته تا این عنوان را از طریق وب‌سایتش عرضه کند.

فورتنایت گوشی

حالا با توجه به تحقیقات جدید «احتمال دارد» در ابتدا بازی روی فروشگاه خود سامسونگ که با نام Samsung Galaxy Apps شناخته می‌شود به انتشار برسد و بعد اپیک گیمز سیاستی که در نظر داشته را پیش بگیرد. البته بعید است سازنده چنین کاری کند ولی فعلا باید همه چیز را به زمان بسپاریم.

همانگونه که در مقدمه گفتیم، اینکه فورتنایت اندروید انحصار زمانی گلکسی نوت 9 (شاید هم به همراه گلکسی تب اس 4) خواهد بود تا حد زیادی قطعی شده و حالا یک سوال باقی می‌ماند: این مدت زمان انحصاری چه قدر است؟ شایعات قبلی که رقم 30 روز را نشان می‌دادند ولی منابع داخلی وب‌سایت AndroidHeadlines چیز دیگری می‌گویند.

در اطلاعات درز پیدا کرده جدید، همچنان این قضیه که «فورتنایت گوشی 30 روز در انحصار گلکسی نوت 9 باقی می‌ماند» وجود دارد و نکته جالب‌تر به 90 روز بعدی باز می‌گردد. با توجه به گفته منابع داخلی، سامسونگ برای دو دوره انحصاری فورتنایت گوشی با اپیک گیمز به توافق رسیده است.

در دور اول بازی یک ماه انحصاری پرچمدار بعدی سامسونگ خواهد بود و بعد از آن بازی به مدت سه ماه در انحصار دستگاه‌های گزیده شده این کمپانی است. بنابراین دارندگان دیگر دیوایس‌های اندرویدی اگر در گذشته مجبور بودند 30 روز صبر کنند، حالا باید 120 روز برای تجربه این عنوان دست نگه دارند.

البته همه چیز همچنان در مرحله شایعه قرار دارد و باید تا انتشار اطلاعات رسمی منتظر بمانیم. ولی اگر گفته‌های منابع داخلی وب سایت AndroidHeadlines را با صحبت‌های XDA Developer مبنی بر اینکه ممکن است بازی به گلکسی تب 4 بیاید کنار یکدیگر بگذاریم، بنابراین بعید نیست سامسونگ نگاهی به دیگر گوشی‌هایش هم داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی