ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از ذرت برای تامین انرژی ربات های ارزان قیمت

در سال ۲۰۱۰ میلادی، پژوهشگران دانشگاه کورنل ربات به خصوصی توسعه دادند که از تفاله‌ی قهوه استفاده می‌کرد. حال محققان همین تیم پس از گذشت ۸ سال موفق شدند ربات‌های ساده‌ای طراحی کنند که از ذرت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

در سال ۲۰۱۰ میلادی، پژوهشگران دانشگاه کورنل ربات به خصوصی توسعه دادند که از تفاله‌ی قهوه استفاده می‌کرد. حال محققان همین تیم پس از گذشت ۸ سال موفق شدند ربات‌های ساده‌ای طراحی کنند که از ذرت بوه داده تشکیل می‌شوند و از همین ماده نیز تامین انرژی می‌کنند.

پژوهشگران تیم یاد شده قصد داشتند متد‌های جدیدی جهت تامین انرژی ربات‌های ارزان پیدا کنند. در این ربات‌ها باید توانایی گرفتن اجسام و  همچنین قابلیت تغییر فشار تعبیه می‌شد.

پژوهشگران پس از آزمایشات مختلف متوجه شدند که پاپ کرن می‌تواند گزینه مناسبی باشد چرا که ارزان و قابل خرید است. دانه‌های ذرت پس از بو داده شدن، سریعاً حجمی بیش از ۱۰ برابر حالت قبلشان اشغال می‌کنند. علاوه بر این ذرت‌های بو داده شده به یکدیگر می‌چسبند و به نوعی در هم می‌روند. این مسئله موجب می‌شود که  وضعیتی بسیار محکمتر از حالت قبلیشان پیدا کنند.

حال تیم تحقیقاتی یاد شده سعی کرده از دانه‌های ذرت در سه دستگاه مختلف استفاده کند. یکی از آنها در واقع چنگکی است که از سه انگشت سیلیکونی تشکیل می‌شود و درونش را دانه‌های ذرت پر کرده است.

از طریق سیم‌های نیکرومی مخصوص به این انگشت‌ها گرما وارد می شود و ذرت‌ها در اثر این گرما می‌ترکند و فشار زیادی به دیواره‌ی خارجی این انگشت‌ها وارد می‌کنند. این مسئله موجب می‌شود که انگشتان‌ها به دور شئی مورد نظر جمع شده و آن را بگیرند.

ربات دوم یک لوله‌ی سلیکونی است که با گرم شدن، ۳۶ دانه‌ی ذرت به کار رفته در آن سریعاً می‌ترکد و ساختار محکمی ایجاد می‌کند.

با این وجود دیوایس سوم در واقع سیلندری ساخته شده از بسته‌های پاپ کرن آماده است که پس از گرم شدن می‌تواند وزنه‌ی ۴ کیلویی قرار گرفته روی خود را بلند کند.

بدین ترتیب به همین آسانی دانشمندان منبع ارزانی برای توسعه‌ی ربات‌های ساده پیدا کرده‌اند اما بعید نیست در آینده‌ای نزدیک محققان خلاق بتوانند از این ویژگی ذرت‌ها برای تولید و توسعه‌ی ربات‌های پیچیده‌تر استفاده کنند.

 

تماشا کنید: ظاهر اساطیری ربات های امداد و نجات آینده [تماشا کنید]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی