ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لینک اند کو 03 معرفی شد، سدانی چینی با استانداردهای اروپایی

شرکت نوپای Lynk & Co که یکی از زیرمجموعه های جدید جیلی به شمار می رود، از سومین محصول خود رونمایی کرد. این سدان چینی-سوئدی در واقع نسخه تولیدی کانسپت 03 است که چند ماه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

شرکت نوپای Lynk & Co که یکی از زیرمجموعه های جدید جیلی به شمار می رود، از سومین محصول خود رونمایی کرد. این سدان چینی-سوئدی در واقع نسخه تولیدی کانسپت 03 است که چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شد.

کانسپت لینک اند کو 03

از لحاظ ظاهری سدان لینک اند کو 03 تا حد بسیار زیادی به مدل مفهومی وفادار مانده و تنها چند تغییر جزئی پیدا کرده است. در نمای روبرو چراغ های اصلی دوگانه و چراغ های LED عمودی از مشخصه های بارز هستند.

در نمای جانبی قوس زیبای سقف به همراه نواری کرومی خودنمایی می کند. در این بخش تلاقی سقف و صندوق عقب کمی بیننده را به یاد کیا اپتیما می اندازد. در قسمت عقب هم مجموعه ای از چراغ های بومرنگ شکل جلب توجه می کنند. این چراغ ها بوسیله یک نوار مشکی رنگ بهم متصل شده اند.

lynk-co-03

به لطف المان هایی مثل دو خروجی اگزوز، دیفیوزر روی صندوق عقب، رکاب های جانبی و رینگ های آلیاژی با 5 پره دوقلو، 03 می خواهد خود را در قامت سدانی اسپرت و هیجان انگیز نشان دهد.

در کل سبک طراحی 03 را می توان دنباله روی کراس اوورهای 01 و 02 دانست. به همین خاطر به نظر می رسد چینی ها در خلق یک هویت برای اعضای خانواده لینک اند کو موفق بوده اند.

lynk-co-03 (3)

پس از تصاحب مالکیت بخش خودروهای سواری ولوو، چینی ها به استفاده از تجارب و دانش فنی سوئدی ها رو آورده اند. به همین خاطر سدان جدید 03 نیز بر روی پلتفرم CMA تولید خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم کراس اوور ولوو XC40 و مدل های 01 و 02 از لینک اند کو نیز از پلتفرم CMA بهره می برند.

lynk-co-03 (1)

پیشرانه هایی که چینی ها برای سدان جدید خود در نظر گرفته اند، در واقع همان نمونه های به کار رفته در مدل های 01 و 02 هستند. با این حساب نیروبخش مدل پایه از 03 همان موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر با توانایی تولید 148 اسب بخار قدرت خواهد بود.

وظیفه تامین نیروی نسخه های رده بالا نیز احتمالا بر عهده موتور 2 لیتری توربوشارژ 187 اسب بخاری گذاشته خواهد شد. عرضه نسخه های هیبریدی و تمام برقی نیز در آینده نه چندان دور جزو اتفاقات محتمل است.

آنطور که اعلام شده، لینک اند کو 03 در نمایشگاه خودروی چنگ دو (Chengdu) که ماه آینده برگزار می شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی