ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حافظه های فلش NAND
تکنولوژی

قیمت حافظه های NAND کاهشی 10 درصدی را تجربه خواهد کرد

قیمت حافظه های فلش مبتنی بر NAND در نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش می یابد. بنا بر گزارش شرکت تحقیقات بازار حوزه تکنولوژی TrendForce متوسط قیمت این حافظه ها در سه ماهه های سوم و ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

قیمت حافظه های فلش مبتنی بر NAND در نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش می یابد.

بنا بر گزارش شرکت تحقیقات بازار حوزه تکنولوژی TrendForce متوسط قیمت این حافظه ها در سه ماهه های سوم و چهارم سال جاری میلادی به میزان 10 درصد کاهش خواهد یافت.  این در حالی است که به طور معمول نیمه دوم هر سال میلادی شاهد اوج فروش محصولات الکترونیکی هستیم.

دلیل این موضوع به رشد کمتر از انتظار درخواست بازار مرتبط است. علاوه بر این میزان ذخیره پس از تولید حافظه های فلش NAND سه بعدی نیز رو به گسترش است. در زمینه کاهش قیمت ها به 3 دلیل اصلی اشاره شده است.

به عنوان دلیل اول گفته شده که در ابتدا تصور می شد میزان عرضه گوشی های هوشمند به بازار در سال جاری مشابه با سال گذشته باشد. اما تمایل برای جایگزینی گوشی ها به دلیل فقدان تغییرات مرتبط با خصوصیات سخت افزاری کاهش یافت.

حافظه های فلش NAND

از سوی دیگر عرضه لپ تاپ ها در نیمه اول سال جاری میلادی قوی عمل کرده بود و به نظر می رسد در نیمه دوم سال این میزان کاهش یابد. دلیل سوم به رقابت شدید در حوزه بازار حافظه های SSD ویژه سرورها ارتباط دارد.

با این حال گفته شده که تقاضا برای سیستم های سرور رشد ثابتی را تجربه می کند و ذخیره اضافه ای در حوزه SSD های سرورها وجود دارد زیرا بسیاری از تأمین کنندگان در این بخش سود ده دخیل شده اند. همچنین تأمین کنندگان حافظه های فلش NAND پیشبینی خروجی خود را افزایش داده و میزان بازدهی حافظه های سه بعدی 64 و 72 لایه را بهبود داده اند.

در نهایت اعلام شده که احتمالاً در نیمه اول سال آتی میلادی نیز کاهش قیمت ها همچنان ادامه خواهد داشت.

 

تماشا کنید: با MI Mini PC، قویترین کامپیوتر کوچک دنیا آشنا شوید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی