ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین بدون آینه فول فریم
تکنولوژی

انتشار ویدیویی از اولین دوربین بدون آینه فول فریم نیکون با اتصال لنز جدید [تماشا کنید]

به تازگی تیزری از دوربین بدون آینه فول فریم نیکون منتشر شده؛ دوربینی که قرار است با استاندارد اتصال لنز (ماونت) جدیدی از راه برسد. قطعاً هیجان انگیزترین فناوری هایی که در سال های اخیر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

به تازگی تیزری از دوربین بدون آینه فول فریم نیکون منتشر شده؛ دوربینی که قرار است با استاندارد اتصال لنز (ماونت) جدیدی از راه برسد.

قطعاً هیجان انگیزترین فناوری هایی که در سال های اخیر در حوزه دوربین های دیجیتال عرضه شده، شامل دو مورد بوده: دوربین های بدون آینه در کنار حسگر های فول فریم. اما بدون آینه ها موجب شده اند دوربین های دیجیتال حرفه ای کوچکتر و سبک تر از قبل شوند. نیکون در این زمینه تا کنون از رقبایی از جمله سونی عقب افتاده بود. سونی در ماه های اخیر دوربین های حرفه ای بدون آینه A7 III را عرضه کرده است.

اما دوربین جدید نیکون قرار است در اول شهریور ماه معرفی شود. آن گونه که نیکون در ویدیوی کوتاه جدید می گوید، اتصال لنز جدید این دوربین به عنوان «پاسخی به چالش های آینده» مطرح شده است.

قطعاً با توجه به معرفی ماونت لنز تازه، نیکون ناچار به معرفی لنزهای جدید هم خواهد بود. این شرکت ژاپنی وعده داده لنزهای جدید به طور ویژه برای این دوربین فول فریم بدون آینه طراحی خواهند شد. متأسفانه جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

علاوه بر این تصویری از طرح احتمالی این دوربین در کنار مدل مشهور D7000 از نیکون منتشر شده است.

دوربین بدون آینه فول فریم نیکونبنا بر گمانه زنی های قبلی دوربین پرچمدار مورد بحث نیکون احتمالاً قرار است به حسگری 45 یا 48 مگاپیکسلی مجهز شود، در حالی که شاید شاهد مدل پایین تر دیگری با حسگری 24 یا 25 مگاپیکسلی هم باشیم. علاوه بر این باید به منظره یاب الکترونیکی با رزولوشن 3.6 مگاپیکسلی، لرزشگیر تصویر 5 محوره، بیش از 400 نقطه فوکوس خودکار و قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K اشاره کرد.

علی رغم اینکه مشخصات این دوربین هیجان انگیز به نظر می رسد، ولی احتمالاً در شروع عرضه شاهد لنزهای کم تعدادی برای نوع اتصال لنز ویژه آن خواهیم بود؛ فراموش نکنیم که سونی نیز زمانی که اولین دوربین های بدون آینه با نوع اتصال لنز E-Mount خود را روانه بازار کرد به علت تعداد محدود لنزهای سازگار، با انتقاد فراوانی مواجه شد، البته اکنون مجموعه ای برای بیشتر نیازهای عکاسان را در لیست محصولات خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی