ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام جابجایی آیکن دایرکت و پروفایل را آزمایش می‌کند

شاید گوگل پادشاه تست‌های سروری باشد، ولی تنها شرکتی نیست که این کار را انجام می‌دهد. گاها پیش می‌آید که اینستاگرام نیز بعضی قابلیت‌های جدید خود را به همین شیوه آزمایش می‌کند که ظاهرا امروز ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

شاید گوگل پادشاه تست‌های سروری باشد، ولی تنها شرکتی نیست که این کار را انجام می‌دهد. گاها پیش می‌آید که اینستاگرام نیز بعضی قابلیت‌های جدید خود را به همین شیوه آزمایش می‌کند که ظاهرا امروز نوبت به یکی دیگر از آن‌ها رسیده است.

اینستاگرام به طور آزمایشی، دکمه‌های دایرکت و پروفایل را با هم جابجا کرده. این یعنی دایرکت از گوشه بالا و سمت راست حالا به گوشه پایین و راست منتقل شده و جایش را با دکمه پروفایل عوض کرده است. دلیل انجام این کار را می‌توان به راحتی حدس زد: جمع کثیری از کاربران اینستاگرام بیش از آنکه به پروفایل خود سر بزنند، در پیام‌های دایرکت به گفتگو مشغولند.

برای همین آوردن دکمه دایرکت به پایین صفحه می‌تواند دسترسی به این قسمت را برای این دسته از کاربران آسان‌تر کند. هر چند عادت کردن به این تغییر برای همه زمان‌بر است و تا این موضوع در ذهن‌ کاربران جا بیفتد، بارها دکمه‌های اشتباهی را فشار خواهند داد.

اما این تنها تغییری نبوده که بخش دایرکت اینستاگرام به خود دیده. در صفحه اصلی دایرکت، یک آیکن دسترسی به دوربین بزرگ در انتهای صفحه جا خوش کرده که شاید کاربرد خیلی زیادی نداشته باشد.

به همین خاطر اینستاگرام در تست جدید خود آن را با نوار ناوبری معمولی جایگزین کرده تا از این بخش صفحه استفاده بهتری کرده باشد. همچنین تغییر دیگر اینستاگرام را در بخش نظرات مربوط به هر پست شاهد خواهید بود.

زیر هر پست تایملاین و در بخش نظرات، درست مثل کیبورد گوگل نواری ظاهر می‌شود که بتوانید از آن ایموجی‌های دلخواهتان را انتخاب کنید. این ایموجی‌ها بسته به استفاده‌ای که توسط شما دارند، می‌توانند هر مرتبه تغییر کنند.

کلیه قابلیت‌هایی که ذکر کردیم فعلا در مرحله آزمایشی به سر می‌برند و مشخص نیست که چه موقع در نسخه نهایی اینستاگرام شاهد آن‌ها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی