ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۲۴ واردکننده موبایل مرتکب تخلف ۴۵ میلیارد تومانی شده‌اند

بر اساس گزارشی که در ابتدای تیرماه از سوی وزارت ارتباطات و سپس بانک مرکزی منتشر شد، به ۴۰ شرکت واردکننده موبایل ارز دولتی تخصیص داده شده بود که ۳۰ شرکت اقدام به واردات موبایل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۵

بر اساس گزارشی که در ابتدای تیرماه از سوی وزارت ارتباطات و سپس بانک مرکزی منتشر شد، به ۴۰ شرکت واردکننده موبایل ارز دولتی تخصیص داده شده بود که ۳۰ شرکت اقدام به واردات موبایل کرده بودند. حال اما رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر می‌دهد که تاکنون تخلف و گران‌فروشی ۲۴ شرکت احراز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، «یدالله صادقی» در همین رابطه گفته است: «طی بررسی های به عمل آمده برای کسب اطلاعات بیشتر از شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه با ارز ۴۲۰۰ تومانی که کالایشان را با نرخی بالاتر عرضه کرده اند، پرونده ۲۴ شرکت به مبلغ ۴۵۰ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۶۶۹ هزارو ۵۲۷ ریال برای صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شد.»

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین خبر داده است که از مجموع ۴۰ شرکت بررسی شده، پرونده‌ی ۲۴ شرکت به تعزیرات ارسال شده، ۴ شرکت هنوز کالای خود را ترخیص نکرده‌اند و در مجموع تنها ۳ شرکت تخلفی نداشته‌اند. این در حالیست که پرونده دو شرکت نیز همچنان در دست بررسی است.

لیست منتشر شده از سوی بانک مرکزی از شرکت‌هایی که واقعاً ارز دولتی دریافت کردند.

فهرست شرکت‌هایی که برای واردات موبایل از ابتدای سال جاری به آنها ارز دولتی تخصیص یافته بود اولین بار در سوم تیر ماه توسط وزارت ارتباطات منتشر شد و حکایت از آن داشت که به ۴۰ شرکت ۲۲۰ میلیون یورو ارز دولتی تخصیص داده شده است که ۳۰ شرکت اقدام به وارد کردن محموله‌های موبایل به ارزش ۷۵ میلیون یورو کرده‌اند. بانک مرکزی اما چند روز بعد رقم دقیق‌تری از پرداخت ارز به شرکت‌ها اعلام کرد و خبر داد که مجموع ارز دریافتی از سوی این شرکت‌ها، ۱۱۸ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۳۱ یورو بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی