ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکانیا
خودرو

خداحافظی با ارباب جاده ها؛ توقف همکاری اسکانیا، عقاب افشان و گروه ماموت در پی اجرای تحریم های آمریکا

تحریم های صنعت خودروسازی توسط آمریکا از امروز اعمال می شود و در تازه ترین اخبار در این زمینه، مدیر عامل شرکت خودروسازی اسکانیا در خبری تلخ، به خطر افتادن همه فروش این شرکت به ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

تحریم های صنعت خودروسازی توسط آمریکا از امروز اعمال می شود و در تازه ترین اخبار در این زمینه، مدیر عامل شرکت خودروسازی اسکانیا در خبری تلخ، به خطر افتادن همه فروش این شرکت به ایران را در صورت آغاز تحریم‌‌های آمریکا تائید کرد و گفت: «با این حال فروش قطعات یدکی ادامه خواهد داشت.»

شرکت خودروسازی سوئدی «اسکانیا» که در تولید خودروهای سنگین تخصص دارد، روز جمعه، یک روز پس از انتشار دفاتر فروش این شرکت در نیمه اول سال که نشان می‌داد فروش در ایران دچار آسیب شده است، هشدار داد که همه فروش «اسکانیا» در ایران در صورت آغاز تحریم‌‌های آمریکا علیه این کشور از دست خواهد رفت.دو شرکت ایرانی «عقاب‌ افشان» و «ماموت» نمایندگان ساخت و مونتاژ محصولات اسکانیا در ایران هستند که به ترتیب به ساخت اتوبوس، موتور سنگین و تریلی تحت لیسانس این شرکت در ایران می‌‌پردازند.
«هنریک هنریکسون» مدیرعامل «اسکانیا» با انتشار خبر بازگشت تحریم‌ها به بازار ایران، اعلام کرد:

همه سفارش‌ های این کمپانی که به دلیل تحریم‌ های جدید نمی‌ تواند در نیمه ماه اگوست ارسال شود، لغو خواهد شد. با توجه به اطلاعاتی که امروز به دست ما رسیده، اگر تحول مثبتی رخ ندهد، همه فروش ما با خطر جدی مواجه خواهد شد.

شرکت کامیون‌ سازی اسکانیا که به فولکس واگن تعلق دارد یکی از بزرگترین شرکت‌ های طرف قرارداد با ایران است. این کمپانی سالانه ۵ تا ۶ هزار کامیون و اتوبوس به ایران می‌ فروشد. این میزان فروش، ۵ درصد کل سفارش‌ های این شرکت از همه جهان در سال گذشته بوده است.
خروج این کمپانی از ایران ضربه سهمگین دیگری به صنعت خودروسازی کشورمان است. برخلاف بخش انرژی و بانکی، قرادادهای زیادی در حوزه خودروسازی با شرکت های بزرگ و مطرح جهانی امضا شده است که متاسفانه با برگشت تحریم ها بسیاری از این قراردادها لغو شده اند. شرکت «پژو سیتروئن» فرانسه قرارداد مشارکت انتفاعی خود را در ایران متوقف کرده و شرکت آلمانی «دایملر» نیز گفته است تحولات مربوط به تحریم ها را از نزدیک رصد کرده و اقدامات بعدی خود را به زودی اعلام خواهد کرد.اسکانیابر اساس گزارش های رسیده آمریکا ۱۳ درصد سفارش‌ های اسکانیا را به خود اختصاص داده است. کارخانجات این شرکت خوردوسازی در آمریکای لاتین و اروپا عمدتا سفارشات ایران را تولید کرده و اتوبوس‌ ها و کامیون‌ هایشان را به شرکای منطقه ‌ای می‌‌فروختند.
اسکانیا می‌ تواند به توزیع قطعات یدکی لازم برای اتوبوس ‌ها و کامیون‌هایش در ایران حتی پس از تحریم ها نیز ادامه دهد.

در بخش اتوبوس سازی نیز سال هاست که شرکت عقاب افشان با ساخت اتاق بر روی شاسی و موتور اسکانیا در ایران فعالیت می کند و سهم بالایی از بازار را در اختیار دارد، اما حالا به نظر می رسد که با توقف فعالیت اسکانیا، بازار اتوبوس های بین شهری نیز در کشورمان دچار آسیب شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی