ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمندان آلاسکا به علت حمله‌ی سایبری مجبورند از ماشین تایپ استفاده کنند

اخیراً به شبکه‌ی کامپیوتر‌های بخشی از ایالت آلاسکا حمله‌‌ی سایبری شده و سرور‌های این بخش اختلال پیدا کرده‌اند. این مسئله موجب شده که کارمندان دولتی مجبور شوند سراغ ماشین‌ تایپ قدیمی رفته و امور خود ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

اخیراً به شبکه‌ی کامپیوتر‌های بخشی از ایالت آلاسکا حمله‌‌ی سایبری شده و سرور‌های این بخش اختلال پیدا کرده‌اند. این مسئله موجب شده که کارمندان دولتی مجبور شوند سراغ ماشین‌ تایپ قدیمی رفته و امور خود را با استفاده از آن انجام دهند.

به تازگی باج افزاری به نام BitPaymer سرور پست الکترونیک، سیستم‌های داخلی و سرور‌های بازیابی از حادثه بخش Matanuska-Susitna  ایالات آلاسکا را رمزنگاری کرده است. این حمله‌ی سایبری موجب شده که دیگر هیچ شخصی نتواند به اطلاعات این سرور‌ها دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کند.

فلج شدن سیستم کامپیوتری این بخش موجب شده که کارمندانش سراغ ماشین تایپ یا کاغذ و قلم بروند تا امور اداری روزمره‌ انجام گیرد. به گفته‌ی مسئولین، بر اثر این حمله سایبری تقریباً ۵۰۰ کامپیوتری شخصی و ۱۲۰ سرور از کار افتاده‌اند. این مسئله موجب شده که کارمندان ۷۳ ساختمان اداری، ماشین‌های تایپ خاک گرفته را از انبارهایشان بیرون آورند. علاوه بر این بسیاری از نوشته‌ها به صورت دستی نوشته می‌شود و فقط اسناد رسمی بسیار مهم به صورت تایپی تهیه می‌شوند.

گفته می‌شود سیستم تلفن، شبکه‌ی حضور و غیاب کارتی و سرور بک آب نیز از کار افتاده است. در حال حاضر این بخش در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می‌برد و ساکنین آن به دوران پیش از هجوم تکنولوژی بازگشته‌‌اند.

«اریک وایت» سرپرست فناوری این بخش گزارش می‌دهد که یک ایمیل حاوی هایپرلینک سرآغاز این حمله بوده و به نظر می‌رسد هکر‌ها با نصب یک افزونه یا فایل موفق شده‌اند به شبکه‌ی کامپیوتری این ایالت دسترسی پیدا کنند.

او همچنین خاطر نشان کرد این حمله‌ی سایبری بسیار سازمان یافته بوده و تیمی متشکل از چند هکر با برنامه ریزی دقیق سیستم‌های کامپیوتری این بخش را هدف قرار داده‌اند.

به گفته وی متخصصین این بخش موفق شده‌اند که به برخی از سیستم‌ها دسترسی پیدا کنند اما این کامپیوتر‌ها به تنظیمات یک سال پیش بازگشته‌اند. با این وجود وایت امیدوار است که در آینده‌‌ای نزدیک، اف‌بی‌آی راهی برای رمزگشایی دیتای رمزنگاری شده پیدا کند.

 

تماشا کنید: آشنایی با حفره های امنیتی اسپکتر و ملتداون در پردازنده ها

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی