ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

با MI Mini PC، قویترین کامپیوتر کوچک دنیا آشنا شوید [تماشا کنید]

این روزها بسیاری از کاربران سراغ تبلت‌ها رفته‌اند و این گجت‌ها دنیای کامپیوتر‌های همراه را دگرگون گرده اند. با این حال تبلت‌ها هنوز مشکلاتی نیز دارند و به طور مثال نمی‌توان یک سیستم عامل ویندوز کامل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

این روزها بسیاری از کاربران سراغ تبلت‌ها رفته‌اند و این گجت‌ها دنیای کامپیوتر‌های همراه را دگرگون گرده اند. با این حال تبلت‌ها هنوز مشکلاتی نیز دارند و به طور مثال نمی‌توان یک سیستم عامل ویندوز کامل روی آنها نصب کرد. با این وجود به تازگی یک کامپیوتر کوچک به نام MI در وب سایت جمع سپاری Indiegogo موفق شده توجه کاربران را به خود جلب کرده و بیش از ۱.۵ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند.

این کامپیوتر کوچک ۱۳۵ میلیمتر طول و ۹۰ میلیمتر عرض دارد و می‌توانست در جیب کاربر جای بگیرد اما ضخامت ۱۶ میلیمتری آن موجب شده که این کار در صورت امکان به سختی ممکن شود.

در این گجت نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز 10 نصب شده و علاوه بر این سیستم عامل اندورید 5.1 نیز روی آن تعبیه شده است اما کاربر در ابتدای روشن شدن دیوایس، باید سیستم عامل موردنظر خود را انتخاب کند و نمی‌تواند از هردوی آنها استفاده کند.

MI Mini PC از صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل بهره می‌برد. ضمن اینکه یک پردازنده‌ی اتم  x7-Z8750 با سرعت کلاک ۲.۵۶ گیگاهرتز به همراه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در این گجت تعبیه شده است.

علاوه بر این سه مدل درگاه مختلف USB، پورت اترنت و درگاه HDMI نیز روی این گجت قرار گرفته است. همچنین کامپیوتر کوچک یاد شده از تکنولوژی بلوتوث 4.2 و وای فای دو بانده نیز پشتیبانی می کند. باتری این دیوایس، ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و می‌تواند با یکبار شارژ ۶ ساعت تامین نیرو کند.

طراحی بدون فن این کامپیوتر کوچک و بدنه‌ی آلومینیومی آن موجب شده که علاوه بر  فعالیت بی صدایش، به سرعت گرم نشود و ظاهر شیکی داشته باشد. ضمن اینکه گجت یاد شده از یک صفحه کلید تاشو بلوتوثی و جک هدفون نیز بهره می برد.

کاربران در ابتدا می‌توانستند قویترین کامپیوتر کوچک دنیا را تنها با صرف ۱۴۹ دلار خریداری کنند اما این دیوایس قرار است تا شهریور ماه امسال با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • arman_ghasami
    arman_ghasami | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

    واقعیت اینه که نه این کامپیوتر ها اون قدر ها قوی هستند و نه با وجود اسمارت فون ها نیاز زیادی به این دسته از محصولات هست . اکثر کارایی ایده عالی رو که این گونه دستگاه ها دارن رو میتونید تو موبایل ها با رابط کاربری بهتر داشته باشید. حتی اگر یه ویندوز فون هم بگیرید باز بی شک مقدار زیادی از نیاز شما رو برطرف میکنه

  • DaekDeveloper
    DaekDeveloper | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

    چرت. فرض کن میخوای روی یه صفحه نمایش 5 اینچی فوتوشاپ کار کنی. یا بخوای از تسک بار یه اپ رو اجرا کنی.? ?

مطالب پیشنهادی