ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانش آموزان ژاپنی از واقعه هیروشیما تور واقعیت مجازی ساختند

همانطور که می‌دانید در روز ششم آگوست سال ۱۹۴۵، ارتش آمریکا بمب اتمی خود را روی شهر هیروشیمای ژاپن انداخت و نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر را به هلاکت رساند. حال دانش آموزان ژاپنی محتوایی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

همانطور که می‌دانید در روز ششم آگوست سال ۱۹۴۵، ارتش آمریکا بمب اتمی خود را روی شهر هیروشیمای ژاپن انداخت و نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر را به هلاکت رساند. حال دانش آموزان ژاپنی محتوایی ویدیویی برای این واقعه ساخته‌اند که کاربر می‌تواند با مشاهده‌ آن، این حمله اتمی را تجربه کند.

کارشناسان باور دارند که حمله‌ی اتمی آمریکا به هیرشیمای ژاپن،  روند جنگ جهانی دوم را به طور کلی تغییر داد و این مسئله قدرت باورنکردنی سلاح‌های هسته‌ای را نشان می‌دهد. با این وجود دانش آموزان ژاپنی سعی دارند که وجه دیگری از این حمله را به نمایش بگذارند. این تیم قصد داشته تا  اتفاقات وحشتناک این انفجار هسته‌ای را بازسازی کند تا از رخ دادن دوباره‌ی چنین رویداد جلوگیری گردد.

این پروژه دو سال طول کشیده و دانش آموزان دبیرستان فنی فوکویاما مسافت ۹۶ کیلومتری شرق هیروشیما را در این ویدیو بازسازی کرده‌اند. محتوای به نمایش گذاشته شده، در ابتدا کاربر را کنار رود موتویاسو قرار می‌دهد و او می‌تواند با هدست واقعیت مجازی HTC Vive نگاهی به منظره‌ ساختمان‌های هیروشیمای سال ۱۹۴۵ بیاندازد.

تیم سازنده سعی کرده با بررسی دقیق عکس‌ها و گزارشات بدست آمده از روند بمباران اتمی، اتفاقات این رویداد را به طور دقیق بازسازی کند و به واقعیت وفادار بماند.

به نظر می‌رسد که فناوری واقعیت مجازی وارد مرحله‌ی جدیدی شده و کم کم از بازی‌های رایانه‌ای فاصله می‌گیرد چرا که امروزه از این تکنولوژی در اپلیکیشن‌های زیادی استفاده می‌شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که هدست واقعیت مجازی می تواند کاربردهای مختلفی از بازی تا آموزش داشته باشد. به همین دلیل است که اخیراً هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا نمونه اولیه یک سیستم واقعیت مجازی (VR) را برای پروازهای به مقصد دبی توسعه داده که مسافران را به یک تور سه بعدی از مکان های در حال عبور می برد. حتی گزارش شده از این فناوری می توان برای بینایی بخشی به افراد دارای مشکلاستفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی