ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

jaguar-ipace-taxi
خودرو

جگوار با کراس اوور برقی I-Pace به جنگ تاکسی های مرسدس بنز در آلمان می رود

کمپانی جگوار اخیرا ده دستگاه از کراس اوور برقی I-Pace را در اختیار یکی از بزرگ ترین شرکت های تاکسیرانی شهر مونیخ قرار داده است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که حدود 60 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمپانی جگوار اخیرا ده دستگاه از کراس اوور برقی I-Pace را در اختیار یکی از بزرگ ترین شرکت های تاکسیرانی شهر مونیخ قرار داده است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که حدود 60 درصد از تاکسی های حاضر در خیابان های آلمان ساخت مرسدس بنز هستند. همانطور که در برخی فیلم های سینمایی هم مشاهده کرده ایم، بیشتر این مدل ها هم به خانواده E کلاس تعلق دارند.

Taxi - Mercedes-Benz E-Klasse

 

بهره گیری از تاکسی های برقی ساخت جگوار بخشی از برنامه های مقامات مونیخ برای کاهش آلودگی هوا به شمار می رود. به منظور تشویق مردم برای استفاده از چنین تاکسی هایی سوبسیدهایی در نظر گرفته شده است.

خودروهای دیزلی یکی از عوامل اصلی در آلودگی هوای مونیخ بوده و بسیاری انگشت اتهام را به سمت این دسته از وسایل نقلیه خصوصا مدل های قدیمی تر نشانه گرفته اند. با این حساب دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک شاهد ممنوعیت هایی در رابطه با تردد خودروهای دیزلی قدیمی باشیم.

diesel car

آقای رالف اسپت (Ralf Speth) مدیرعامل گروه جگوار لندرور درباره اقدام شرکت خود گفته:

ما می خواهیم مردم مونیخ را به سمت حمل و نقل الکتریکی و استفاده از خودروهای جگوار دعوت کنیم. وجود مسیرهایی با بار ترافیکی گوناگون یکی از دلایلی بود که باعث شد ما مونیخ را انتخاب کنیم.

گفتنی است جگوار I-Pace از پیشرانه ای تمام برقی به قدرت 395 اسب بخار بهره می برد. به لطف این پیشرانه توانمند I-Pace می تواند در عرض 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

انرژی مورد نیاز این کراس اوور انگلیسی توسط پک باتری 90 کیلووات ساعتی تامین می شود. با این باتری I-Pace قادر است تقریبا 300 مایل (معادل 480 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. نکته جالب توجه اینکه به خاطر پشتیبانی از شارژ سریع، با 40 دقیقه شارژ از طریق شارژرهای 100 کیلوواتی تا 80 درصد ظرفیت باتری پر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی