ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زوم کردن در فوتوشاپ
آموزش

چهار روش کاربردی برای زوم کردن در فوتوشاپ

در یکی دیگر از سری آموزش‌های فوتوشاپ به موضوع زوم کردن در فوتوشاپ می‌پردازیم و از ۴ روش ساده‌ای برایتان خواهیم گفت که می‌شود از طریق آن‌ها این کار را به انجام رساند. پس در ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

در یکی دیگر از سری آموزش‌های فوتوشاپ به موضوع زوم کردن در فوتوشاپ می‌پردازیم و از ۴ روش ساده‌ای برایتان خواهیم گفت که می‌شود از طریق آن‌ها این کار را به انجام رساند. پس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چگونه در فوتوشاپ یک زوم ساده انجام دهیم؟

ساده‌ترین راه برای زوم کردن در فوتوشاپ استفاده از ابزار Zoom است اما می‌توان برای این کار از طریق منو View نیز اقدام کرد. در این منو دو گزینه Zoom in و Zoom out وجود دارد که با کلیک روی آن‌ها می‌توان به ترتیب یک واحد روی تصاویر زوم یا به همین نسبت آن‌ها را کوچک‌تر کرد.

زوم کردن در فوتوشاپ

با این حال روش ساده‌تر این است که از میانبرهای کیبوردی کمک بگیرد. پس به همین منظور خیلی راحت از میانبر Ctrl + Plus برای زوم کردن و از Ctrl + Minus برای کوچک نمایی استفاده کنید.

چطور در فوتوشاپ زوم متحرک انجام دهیم؟

انیمیتد زوم یا زوم متحرک زمانی به درد می‌خورد که بخواهید روی نقطه خاصی از تصویر سریعا زوم کنید. برای دسترسی به زوم متحرک ابتدا مسیر Photoshop > Preferences > Tools را دنبال کنید تا به گزینه Animated Zoom برسید. این گزینه را فعال کنید و سپس به سراغ ابزار Zoom فوتوشاپ بروید.

با انتخاب این ابزار اگر ماوس خود را روی عکس ببرید و کلیک خود را در نقطه‌ای که می‌خواهید روی آن زوم کنید نگه دارید، می‌بینید که فوتوشاپ همینطور به زوم کردن روی تصویر ادامه می‌دهد. البته با گرفتن Alt در ویندوز یا Option در مک این رویه برعکس ‌می‌شود و تصویر مدام کوچک‌تر خواهد شد.

چگونه در فوتوشاپ زوم موقتی انجام دهیم؟

اگر می‌خواهید فقط برای یک لحظه روی بخشی از تصویر زوم کنید، بهترین گزینه پیش رویتان زوم موقتی است. برای دسترسی به زوم موقتی ابتدا کلید H را بگیرید و سپس روی نقطه‌ای که می‌خواهید زوم کنید کلیک چپ ماوس را نگه دارید.

زوم کردن در فوتوشاپ

تا زمانی هم که کلید‌های گفته‌ شده را گرفته باشید، تصویرتان در حالت زوم شده خواهد ماند اما به محض رها کردن کلید‌ها تصویر نیز از حالت زوم خارج می‌شود و به حالت عادی خود باز می‌گردد.

چطور در فوتوشاپ با استفاده از نوار ناوبری زوم کنیم؟

می‌خواهید با یک نوار ناوبری روی تصاویر خود زوم کنید؟ پس اول به سراغ منو Window بروید و سپس گزینه Navigator را انتخاب کنید. با این کار یک پنجره کوچک در اختیارتان قرار می‌گیرد که حاوی یک نوار ناوبری است.

زوم کردن در فوتوشاپ

حالا می‌توانید با استفاده از این نوار ناوبری و کشیدن زوم اسلایدر آن به چپ و راست روی تصاویر خود زوم کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

    نظرتون در مورد scroll کردن چیه؟!
    کافیه Alt رو نگه دارین، بعد scroll کنین.
    اگرم خواستین نگه داشتن Alt رو از پروسه حذف کنین، می تونین برین توی گزینه ی edit, prefrences، توی قسمت tools تیک zoom with scroll wheel رو بزنید.
    یک روش دیگه هم که من بیشتر ازش استفاه می کنم، حرف Z هستش که hotkey ابزار ذره بین هست. اما اگر صرفا به جای زدن حرف Z، اون رو نگه دارین و باهاش left click رو هم نگه دارین و mouse رو به چپ و راست حرکت بدین، تصویر zoom in و zoom out می شه و به محض رها کردن این دو، به صورت خودکار از ابزار zoom در میاید و به ابزار قبلی ای که ازش استفاده می کردین بر می گردین. (این روش خصوصا برا کسایی که از wacom استفاده می کنن مفیده.)
    فکر می کنم این دو تا راهکار خیلی ساده تر از راهکارایی که تو متن داده شده باشه.

مطالب پیشنهادی