ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمدهای سامسونگ
کسب و کار

ورود سامسونگ به حوزه های جدید با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری

کمپانی سامسونگ امروز از تصمیم خود برای ورود به حوزه های جدید خبر داده که در گام اول آن ۲۲ میلیارد دلار در حوزه های هوش مصنوعی، زیست دارو، فناوری 5G و قطعات الکترونیک خودرو سرمایه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

کمپانی سامسونگ امروز از تصمیم خود برای ورود به حوزه های جدید خبر داده که در گام اول آن ۲۲ میلیارد دلار در حوزه های هوش مصنوعی، زیست دارو، فناوری 5G و قطعات الکترونیک خودرو سرمایه گذاری خواهد شد.

یکی از دلایل این شرکت برای تعیین حوزه های جدید و خاص سرمایه گذاری تضعیف نسبی کسب و کارهای موبایل و نیمه رسانای آنها است. این سرمایه گذاری هنگفت بخشی از برنامه بزرگتر و سه ساله ۱۶۰ میلیارد دلاری است که با هدف اشتغال زایی و ایجاد منابع درآمدی جدید صورت می گیرد.

از کل این مبلغ ۱۱۶ میلیارد دلار صرف ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در کره جنوبی می شود که دو برابر بیشتر از برنامه های قبلی سامسونگ است.زیست داروسامسونگ اعلام کرده که این برنامه ریزی نتیجه ماه ها مشورت و بازبینی است. کارشناسان عقیده دارند که پس از به دست گرفتن کامل زمام امور توسط «لی جائه-یونگ»، نایب رئیس سامسونگ که در آزادی مشروط به سر می برد، این طرح با قدرت هرچه تمام تر پیش خواهد رفت.

پیش از این وزیر اقتصاد کره طی دیدار با لی جائه یونگ بر با تاکید بر اهمیت اشتغال زایی برای دولت این کشور خواستار کمک سامسونگ در این زمینه شده بود.

لی جائه یونگ که وارث سامسونگ به حساب می آید ابتدا به خاطر اتهاماتی نظیر پرداخت رشوه و اختلاس به پنج سال زندان محکوم شد. البته بعدها یک دادگاه عالی در کره جنوبیحکم وی را به مدت چهار ماه به حالت تعلیق در آورد.

در این برنامه مطالعات در حوزه زیست دارو و هوش مصنوعی تا حد زیادی افزایش یافته و با جذب متخصصان بیشتر تعداد محققان AI سامسونگ در مراکز بین المللی به هزار نفر خواهد رسید.

اعلام عمومی این برنامه ارزش سهام زیر مجموعه تولید داروی Samsung BioLogics را ۷ درصد و ارزش سهام سرویس های فناوری را حدود ۶ درصد افزایش داده است. سهام سامسونگ الکترونیکس هم اندکی دستخوش تغییر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی