ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ملاک های استخدام در آمازون
کسب و کار

سه ملاک کلیدی جف بزوس برای استخدام کارکنان جدید در آمازون

آمازون که عنوان غول خرده فروشی های آنلاین دنیا را به خود اختصاص داده هزاران نیروی انسانی دارد و از آنجا که مرتبا کسب و کارش را وسعت می  دهد نیاز به کارکنان جدید در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

آمازون که عنوان غول خرده فروشی های آنلاین دنیا را به خود اختصاص داده هزاران نیروی انسانی دارد و از آنجا که مرتبا کسب و کارش را وسعت می  دهد نیاز به کارکنان جدید در آن همواره به قوت خود باقیست.

این شرکت نیز مانند هر کمپانی دیگری در دنیا ملاک های استخدام مختص به خود را دارد و آنطور که به تازگی مشخص شده متقاضیان برای فعالیت در آمازون باید سه مشخصه اصلی داشته باشند. در واقع جف بزوس موسس آمازون ۲۰ سال پیش به تیم استخدامی خود توصیه کرده که در مصاحبه های شغلی و گزینش کارکنان جدید این سه مساله را مد نظر داشته باشند.

بزوس از ۲۱۰۰ کارمند آمازون تحت عنوان افرادی باهوش، سخت کوش و با تعصب یاد کرده که مشتریان اصلی ترین اولویت شان هستند. وی همچنین خاطر نشان کرد که این فروشگاه آنلاین برای داشتن تیمی قوی تر استانداردهای استخدامی اش را در سطح بالایی قرار داده است.

بزوس اضافه کرد که ملاک های استخدام آن مهم ترین عامل برای حصول اطمینان از موفقیت مستمر این شرکت به شمار می روند. بزوس برای شناسایی بهترین داوطلبان استخدامی از مدیران منابع انسانی شرکت خود خواست تا پیش از استخدام به سه پرسش بسیار مهم در این رابطه پاسخ بدهند.

۱- آیا این شخص مورد تحسین من است؟

ملاک های استخدامی

بزوس در این باره اینطور نوشته: زندگی قطعا خیلی کوتاه است و چه بهتر آنکه به کار کردن با افرادی که مورد تایید شما نیستند سپری نشود. خود من همواره تلاش کرده ام با آدمهایی کار کنم که مورد تایید و تحسینم هستند و در نتیجه از مدیرانم هم می خواهم به دنبال چنین افرادی باشند.

۲- آیا این شخص میانگین سطح گروهی که قرار است واردش شود را بالاتر می برد؟

ملاک های استخدام

بزوس در مراحل گزینش به دنبال استخدام افراد صرفا خوب نبوده و در این باره می گوید:

ما تلاش داریم با بی نظمی مقابله کنیم و سطح استاندارد گروه باید مرتبا بالا برود.

بزوس در ابتدای فعالیت آمازون از کارکنانش درخواست کرد تا تصویری از مخاطبانش را طی پنج سال آینده ترسیم نمایند و به آنها گفت که در تصویر ذهنی شان بعد از گذشت پنج سال، پیشرفت آمازون باید به قدری باشد که همه معترف به آن باشند و از اینکه به چنین شرکتی پیوسته اند خوشحال باشند.

۳- آیا این شخص مهارت منحصربفردی دارد؟

استخدام در آمازون

بزوس از صرف غذاهای عجیب و غریب و تازه به شدت لذت می برد و حتی گفته می شود یکبار برای صبحانه اختاپوس سفارش داده. در سال ۱۹۹۸ میلادی او فاش ساخت که در کنار غذاهای تازه از کار کردن با افراد بی همتا نیز لذت می برد و در نتیجه استخدام افرادی با علاقمندی ها، دیدگاه ها و مهارت های منحصربفرد که به اغنای محیط های کاری بیانجامد (خواه آن مهارت ها به کاری که قرار است انجام دهد مرتبط باشند و خواه نباشند) برایش از اهمیت بالایی برخودرا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی