ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست میان رده اسنپدراگون 670 با قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد

کمپانی کوالکام به تازگی از چیپست جدیدی در خانواده اسنپدراگون 600 رونمایی کرده که ورژن بعدی اسنپدراگون 660 به حساب می آید. با این حال، چیپست تازه از راه رسیده اسنپدراگون 670 بیشتر به اسنپدراگون ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۰

کمپانی کوالکام به تازگی از چیپست جدیدی در خانواده اسنپدراگون 600 رونمایی کرده که ورژن بعدی اسنپدراگون 660 به حساب می آید. با این حال، چیپست تازه از راه رسیده اسنپدراگون 670 بیشتر به اسنپدراگون 710 شباهت دارد و این شباهت را می توان در لیست مشخصات آن مشاهده کرد.

درست مثل 710، اسنپدراگون 670 همراه با پردازنده 8 هسته ای از راه می رسد و همان ساختار را نیز دارد؛ یعنی باید منتظر دو هسته بزرگ و شش هسته بهینه از نظر مصرف انرژی باشیم. هسته های اصلی براساس معماری Cortex-A75 توسعه یافته اند و هسته های دیگر نیز طراحی Cortex-A55 را قرض گرفته اند. اما برخلاف اسنپدراگون 710، هسته های اسنپدراگون 670 به فرکانس 2 گیگاهرتز داون کلاک شده اند و هسته های کوچکتر هم با فرکانس 1.7 گیگاهرتز کار می کنند.

اسنپدراگون 670

با در نظرگیری این موضوع، انتظار می رود که عملکرد چند هسته ای این چیپست، با اسنپدراگون 660 برابری کند که به جای دو هسته، چهار هسته اصلی داشت. با این همه کوالکام مدعی شده که اسنپدراگون 670 تا 25 درصد عملکرد بهتر نسبت به مدل 660 دارد؛ همین رقم برای اسنپدراگون 710 به 35 درصد می رسید.

نقطه قوت اصلی اسنپدراگون 670، تولید آن به کمک فرآیند 10 نانومتری LPP است که بهینگی مصرف انرژی را به شکل چشمگیری افزایش می دهد. گفتنی است که علاوه بر این ها، کوالکام از پردازنده گرافیکی آدرنو 615 هم رونمایی کرده اما صحبتی درباره مشخصات آن به میان نیاورده است؛ ولی می توان حدس زد که عملکرد اندک ضعیف تری نسبت به آدرنو 616 موجود در اسنپدراگون 710 خواهد داشت. و علی رغم تشابهات میان دو چیپست، اسنپدراگون 670 به خاطر کلاک پایین تر در قیاس با اسنپدراگون 710، تنها قادر به پشتیبانی از دوربین واحد 25 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی است.

برخی از قابلیت های چیپست های گران قیمت تر نیز حذف شده اند. به عنوان مثال فیلم برداری HDR در دسترس نخواهد بود و امکان پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن QHD+ هم وجود ندارد. دانگرید دیگر نسبت به اسنپدراگون 710 نیز استفاده از مودم X12 LTE کوالکام است. در نهایت باید افزود که این چیپست از AI Engine پشتیبانی می کند که به قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی منجر خواهد شد؛ قابلیت هایی که پیشتر در خانواده اسنپدراگون 600 وجود نداشته است. چیپست تازه کوالکام از همین حالا در دسترس قرار دارد و باید دید کدام تولیدکننده زودتر از سایرین به استفاده از آن روی می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی