ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لایتنینگ
تکنولوژی

اتحادیه اروپا احتمالاً اپل را مجبور به کنار گذاشتن درگاه لایتنینگ می کند

بر اساس بررسی های اتحادیه اروپا ممکن است شرکت های تولید کننده گوشی های موبایل مجبور به استفاده از شارژرهای متداولی شوند که توسط تمامی گوشی های هوشمند قابل استفاده باشند. این مسئله می تواند ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

بر اساس بررسی های اتحادیه اروپا ممکن است شرکت های تولید کننده گوشی های موبایل مجبور به استفاده از شارژرهای متداولی شوند که توسط تمامی گوشی های هوشمند قابل استفاده باشند. این مسئله می تواند برای اپل که از درگاه اختصاصی لایتنینگ بهره می برد مشکل ساز شود.

سیاستمداران اروپایی برای بیش از یک دهه است که به پیاده سازی استانداردی واحد تمایل نشان می دهند. آنها به این موضوع اشاره می کنند که به دلیل تولید شارژرهایی که استفاده نمی شوند میزان بسیار بالایی از زباله های الکترونیکی تولید می شوند. علاوه بر این کاربران گوشی های اندرویدی و آیفون از استفاده کابل های متعدد برای دستگاه های مختلف ناراضی هستند.

14 شرکت از جمله اپل، سامسونگ، هواوی، موتورولا و نوکیا در سال 2009 با امضای یادداشت داوطلبانه ای قبول کردند شارژر مدل های جدید تلفن های هوشمند را که از سال 2011 به بازار عرضه می کنند با هم هماهنگ کنند. قرار بود به این منظور از درگاه های میکرو USB استفاده شود.

لایتنینگ

قرارداد مذکور در سال 2012 منقضی شد و البته از آن زمان به بعد بسیاری از شرکت ها به سوی استفاده از درگاه جدیدتر USB-C روی آورده اند. اپل اما از استاندارد اختصاصی لایتنینگ بهره برد که در سال 2012 همزمان با آیفون 5 از راه رسید. تا به امروز هم کمپانی ساکن کوپرتینو از همین درگاه بهره برده و ادعا می کند لایتنینگ آزادی بیشتری را در طراحی های اپل فراهم می آورد.

اما اتحادیه اروپا از عدم پیشرفت در مورد این موضوع نا امید شده و تأیید کرده که به موضوع رسیدگی و در صورت نیاز در آن دخالت  می کند. مارگارت وستاگر، کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی در این باره اعلام کرده:

«کمیسیون با توجه به پیشرفت های نامطلوب این رویکرد داوطلبانه، به زودی ارزیابی اثرات مزایا و هزینه های گزینه های دیگر را آغاز خواهد کرد.

در صورتی که تصمیم به یکپارچه سازی استانداردهای شارژر گرفته شود، به نظر می رسد اپل بیش از سایر شرکت ها آسیب پذیر باشد.

 

تماشا کنید: ویدیویی از ماکت های با کیفیت آیفون های 2018

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی