ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استاری اسکای
تکنولوژی

اولین هواگرد چین با 6 برابر سرعت صوت و با قابلیت حمل سلاح هسته ای آزمایش شد

در حالی که تنش تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین روز به روز شدت بیشتری می گیرد، مقامات چین از آزمایش اولین هواگرد ماورای صوت که می تواند سلاح های هسته ای حمل کند و ادعا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در حالی که تنش تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین روز به روز شدت بیشتری می گیرد، مقامات چین از آزمایش اولین هواگرد ماورای صوت که می تواند سلاح های هسته ای حمل کند و ادعا شده قابلیت گذر از سیستم های دفاع موشکی را دارد، خبر داده اند.

دانشگاه آیرودینامیک هوافضای چین (CAAA) که در پکن قرار دارد و مالک آن شرکت دولتی فناوری و علم هوافضای چین است اعلام کرده اولین آزمایش موفقیت آمیز «Xingkong-2» که با نام «استاری اسکای-2» هم شناخته می شود را به انجام رسانده اند.

تجهیزات ماورای صوت سرعتی حداقل 5 برابر صوت دارند. این موشک های ماورای صوت می توانند به فضا پرواز کنند، در ادامه به سمت پایین باز گردند و مشابه با یک هواپیما مسیر خود در سرعت بالا را ادامه می دهند. در عین حال مسیر حرکت کم ارتفاع آنها شناسایی توسط ماهواره ها و رادارها را مشکل می کند. استاری اسکای-2 توسط راکت های چند مرحله ای به فضا ارسال می شود و پس از جداسازی راکت ها، پرواز مستقل خود را شروع می کند.

استاری اسکای

بنا بر ادعای بیانیه CAAA که دو روز قبل منتشر شده استاری اسکای-2 موفق شده به بیش از 6 برابر سرعت صوت یا به عبارتی 7344 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. دانشگاه آیرودینامیک هوافضای چین اعلام نکرده از چه فناوری هایی برای این وسیله استفاده شده است.

به گفته CAAA استاری اسکای-2 در حین پرواز چندین چرخش و مانورهای دیگر انجام داده و پس از آن با موفقیت فرود آمده. همچنین گفته شده که در حین دستیابی به سرعت بالا سیستم محافظت گرمایی آزمایش شده است.

سازمان های نظامی کشورهای مختلفی از سراسر جهان سال ها است مسابقه توسعه تسلیحات ماورای صوت را آغاز کرده اند. در سال 2015 ایالات متحده خبر از هدف خود برای توسعه چنین سلاح هایی تا سال 2023 داد. روسیه نیز اخیراً اولین موشک ماورای صوت خود را آزمایش کرده بود.

استاری اسکای-2 اولین waverider چینی است. این نوع هواگردهای ماورای صوت از امواج شوک تولید شده توسط خود به عنوان سطح نیروی بالا برنده استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 1Saman
    1Saman | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

    این که سرعتش یک برابر سرعت صوت هم نیست اگه جنگ هسته ای بشه معلوم نیست این موشک? ? ? سر راه توی کدوم کشور بدشانسی فرود بیاد

مطالب پیشنهادی