ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی Advance فایرفاکس صفحات مورد علاقه‌تان را پیش‌بینی می‌کند

طی سال‌های اخیر، برنامه «تست پایلوت» فایرفاکس زادگاه ایده‌ها و محصولات بسیار جالبی بوده که شاید از میان مشهورترین و کاربردی‌ترین آن‌ها بتوان به Lockbox و Notes اشاره کرد. اما تست پایلوت هرگز متوقف نمی‌شود. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

طی سال‌های اخیر، برنامه «تست پایلوت» فایرفاکس زادگاه ایده‌ها و محصولات بسیار جالبی بوده که شاید از میان مشهورترین و کاربردی‌ترین آن‌ها بتوان به Lockbox و Notes اشاره کرد. اما تست پایلوت هرگز متوقف نمی‌شود.

تیم فایرفاکس امروز از پروژه آزمایشی جدید خود به نام Advance رونمایی کرده؛ یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌خواهد وبسایت‌هایی که علاقه‌مند به بازدید از آن‌ها هستید را برایتان پیش‌بینی کند.

موزیلا برای توسعه این سیستم پیشرفته با استارتاپ Laserlike همکاری کرده که در زمینه یادگیری ماشینی فعالیت می‌کند. با تکیه بر قدرت هوش مصنوعی لیزرلایک، نسخه آزمایشی فایرفاکس قدرتی یافته که بتواند با تحت نظر گرفتن علایق کاربر صفحات اینترنتی را به او پیشنهاد بدهد. این خصوصیت برای پیشنهاد دستور پخت غذاها، پست‌های وبلاگی جالب و اخبار داغ روز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

موزیلا برای توسعه این سیستم پیشرفته با استارتاپ Laserlike همکاری کرده

طبیعتا برای یادگیری علایق کاربر، نیاز است که مرورگر رفتار او را تحت نظر بگیرد و همین شاید نگرانی‌هایی را در خصوص حریم شخصی و امنیت کاربران به وجود بیاورد. موزیلا که همیشه به خاطر احترام به حریم شخصی مورد اعتماد کاربرانش بوده، سیستمی را در نظر گرفته که کاربران بتوانند کلیه اطلاعات جمع‌آوری شده توسط هوش مصنوعی Advance را مشاهده کرده و هر کدام را که خواستند به طور کامل پاک کنند.

البته این اولین باری نیست که فایرفاکس قابلیتی با ویژگی گردآوری دیتا را در مرورگر خود ارائه می‌کند. چند ماه پیش مرورگر روباه نشان پشتیبانی از سرویس Pocket را آغاز کرد که می‌توانست اطلاعات کاربر هنگام مرور وب را در خود ذخیره کند. با این وجود موزیلا برای کاهش نگرانی‌ها اعلام کرد که این اطلاعات صرفا در حافظه رایانه ذخیره شده و به سرورهای این شرکت ارسال نمی‌شوند.

برای آزمایش قابلیت‌های جدید فایرفاکس می‌توانید همین حالا به صفحه تست پایلوت موزیلا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aqamorisny
    aqamorisny | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

    و چ جالب که حتی این افزونه هم با واسطه به گوگل وصل میشه و برای من فیلتره

مطالب پیشنهادی