ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه
خودرو

امکان اعتراض به جرایم ثبت شده با دوربین؛ خبر نوید بخش پلیس راهنمایی رانندگی

طبق اعلام فرمانده انتظامی پایتخت، واحد رسیدگی به اعتراضات مالکان خودروها و موتور سیکلت‌هایی که به دلیل جرائم بالا متوقف شدند تشکیل و امکان پرداخت اقساطی این جرایم مهیا شد. ضمن آنکه رانندگان می‌توانند نسبت ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

طبق اعلام فرمانده انتظامی پایتخت، واحد رسیدگی به اعتراضات مالکان خودروها و موتور سیکلت‌هایی که به دلیل جرائم بالا متوقف شدند تشکیل و امکان پرداخت اقساطی این جرایم مهیا شد. ضمن آنکه رانندگان می‌توانند نسبت به تخلف ثبت شده توسط دوربین‌ها اعتراضات خود را اعلام کنند.

سردار «حسین رحیمی» با اعلام خبر تشکیل واحد رسیدگی به اعتراضات مالکان وسائل نقلیه‌ توقیف شده با جریمه بالاتر از یک میلیون تومان اظهار کرد:

«در حال حاضر حدود 15 هزار خودرو و 20 هزار موتورسیکلت که دارای جریمه بالایی هستند توقیف شده‌اند و با توجه به اینکه این بسیاری از این وسائل نقلیه وسیله امرار معاش مالکان آن‌ها بوده و بعضاً قادر به پرداخت این جریمه‌ها به صورت یکجا نیستند، مقرر شد واحد رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.»

این واحد رسیدگی با اخذ تعهد از مالکان، امکان پرداخت اقساطی جرائم ثبت شده را فراهم کرده تا این افراد بتوانند خودروها و وسائل نقلیه توقیفی خود را با بهره‌مندی از این تسهیلات، آزاد کنند. سردار رحیمی اشاره می‌کند که واحد رسیدگی از تاریخ اول تا هشتم شهریورماه و در فاصله زمانی بین دو عید غدیر و قربان آغاز به کار خواهد کرد. البته در این واحد تنها امکان پرداخت اقساطی جرائم رانندگی فراهم شده و پلیس بر اساس قانون، قادر به تخفیف یا بخشش جریمه‌های ثبت شده نیست.

اما اینطور که فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفته است، در حال حاضر 10 مرکز رسیدگی به اعترضات و شکایت‌های جرائم رانندگی در شهر تهران فعالیت می‌کند که متشکل از یک افسر و قاضی است و روزانه به هزاران اعتراض از جمله اعتراض به جرایم دوربین‌ها را رسیدگی می‌کنند:

«با توجه به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف هم ممکن است در ثبت تخلفات‌شان اشتباه داشته باشند، رانندگان می‌توانند نسبت به تخلف ثبت شده توسط دوربین‌ها نیز اعتراضات خود را اعلام کنند.»

گفتنی‌ست تا پیش ازین اعتراض به جرایم ثبت شده توسط دوربین‌ها ممکن نبود که حالا این امکان نیز فراهم شده و همچنین پرداخت جریمه‌ها به صورت انتخابی ممکن بود و حالا شهروندان می‌توانند جرایم خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی