ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید پای چگونه مصرف باتری گوشی ها را کاهش می دهد؟

گوگل در سال های اخیر تلاش بسیاری را برای بهینه سازی مصرف باتری در اندروید صورت داده و حالا حاصل آن را جدیدترین نسخه این سیستم عامل شاهدیم. یکی از قابلیت های مهم اندروید پای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

گوگل در سال های اخیر تلاش بسیاری را برای بهینه سازی مصرف باتری در اندروید صورت داده و حالا حاصل آن را جدیدترین نسخه این سیستم عامل شاهدیم.

یکی از قابلیت های مهم اندروید پای که گوگل دیروز معرفی کرد Adaptive Battery است که به لطف همکاری بین واحد هوش مصنوعی هوش مصنوعی آلفابت به نام Deepmind و اندروید میسر شده است.

Adaptive Battery با بهره گیری روزانه از هوش مصنوعی، یادگیری عادات کاربر و تنظیم برنامه های پس زمینه بر اساس آن مصرف باتری را کاهش می دهد. این کاهش از طریق غیرفعال کردن بخش هایی از سیستم در بازه های زمانی مشخص یا پاکسازی رم از اپ هایی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند، صورت می گیرد.اندروید پای

برای مثال اگر شما ساعت ۷ صبح پیام هایی دریافتی را چک کرده و سپس تا زمان نهار گوشی را کنار می گذارید، اندروید یاد می گیرد که با پاکسازی این اپ ها از مموری و رفرش نکردن آنها انرژی را ذخیره کند. Adaptive Battery علاوه بر AI مدیون رهگیری فعالیت های کاربر در این سیستم عامل است که سابقه آن به مدت ها قبل باز می گردد.

بنابرین اگر در طول روز دائما سرگرم کار با موبایل باشید این قابلیت چندان مصرف باتری موبایلتان را کاهش نخواهد داد. با این حال یکی از مزایای پاکسازی برنامه های غیر ضروری این است که اپ های پرکاربرد در مموری قرار می گیرند تا به محض آنلاک کردن موبایل در دسترس بوده و نیازی به بارگذاری مجدد داده های آنها نباشد.

اگر شما هم به عنوان یک کاربر پیکسل دیروز اندروید پای را دریافت کرده اید باید بدانید که نصب این نسخه اندروید بلافاصله به بهبود باتری منجر نمی شود چرا که سیستم هوش مصنوعی Adaptive Battery پیش از هر چیز باید عادات کاربر را یاد بگیرد که حداقل یک هفته طول می کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی