ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکلت خارجی EksoVest شرکت فورد
تکنولوژی

کارگران شرکت فورد به اسکلت خارجی EksoVest مجهز می شوند [تماشا کنید]

پس از استفاده آزمایشی در دو خط تولید در آمریکا، کمپانی فورد اعلام کرد که اسکلت خارجی EksoVest را در اختیار تمام کارگران ۱۵ خط تولید خود در سرتاسر دنیا که مسئول مونتاژ قطعات زیر اتوموبیل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

پس از استفاده آزمایشی در دو خط تولید در آمریکا، کمپانی فورد اعلام کرد که اسکلت خارجی EksoVest را در اختیار تمام کارگران ۱۵ خط تولید خود در سرتاسر دنیا که مسئول مونتاژ قطعات زیر اتوموبیل ها هستند قرار خواهد داد.

کار کردن دست ها در ارتفاعی بالاتر از سر انسان به طور مداوم می تواند آسیب های زیادی را به مفاصل و سایر اندام های بالاتنه فرد وارد کند. برای کاهش این آسیب ها کمپانی Ekso اسکلتی خارجی را طراحی کرده است تا جلوی وارد آمدن فشار بیش از حد به بازوها و کمر کارگران در خط تولید را بگیرد.

این اسکلت خارجی از حدود یک سال پیش به صورت آزمایشی توسط برخی کارگران در کارخانه های فورد در آمریکا مورد استفاده قرار می گرفته و حالا پس از طی مراحل تست قرار است استفاده آن در تمام مراکز مونتاژ فورد در سرتاسر دنیا آغاز شود.

اسکلت خارجی EksoVest شرکت فورد

EksoVest می تواند طیف گسترده ای از قد افراد (مابین ۱۵۲ تا ۱۹۳ سانتی متر) را پوشش دهد. این اسکلت خارجی بدون منبع نیرو بوده و تنها به کمک فنرها قادر است توان بار برداری هر بازوی فرد استفاده کننده را تا ۶.۸ کیلوگرم افزایش دهد.

کارگران استفاده کننده از این پوشیدنی جدید مدعی هستند که شرایط کارشان بسیار بهتر از قبل شده و بعد از انجام یک شیفت کاری کمتر از گذشته خسته می شوند و شب ها را بدون هی‍‍چ دردی در بازو، شانه ها و کمر به خواب می روند.

محصول Ekso یکی دیگر از کاربردهای تازه ای است که در طی یکی دو سال اخیر برای اسکلت های خارجی ارائه شده است. این دستاورد جدید به خوبی نشان می دهد که کاربرد این تکنولوژی جدید تنها به افزایش توان جسمی و عملکردی افراد و یا کمک به فائق آمدن بر معلولیت ها محدود نشده و می توان از آن برای حفظ سلامتی افراد عادی و کمک به انجام کارهای روزانه آنها نیز استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی