ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شهرداری نیویورک تعداد خودروهای فعال اوبر و لیفت در سطح شهر را محدود کرد

شورای شهر نیویورک اخیراً قانونی به تصویب رسانده که به صورت موقت، سرویس های هم سفری آنلاین را از به خدمت گرفتن اتومبیل های بیشتر منع می کند. این شورا بررسی لایحه مورد اشاره را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

شورای شهر نیویورک اخیراً قانونی به تصویب رسانده که به صورت موقت، سرویس های هم سفری آنلاین را از به خدمت گرفتن اتومبیل های بیشتر منع می کند. این شورا بررسی لایحه مورد اشاره را هفته ها پیش آغاز کرد که با هدف بررسی هرچه بیشتر صنعت در حال رشد هم سفری آنلاین پیشنهاد شده بود. در این صورت، نیویورک نخستین شهری است که تعداد اتومبیل های فعال زیر نظر اوبر، لیفت و دیگر سرویس های مشابه را محدود می کند و قرار است با لایحه ای دیگر، حداقل حقوق پرداختی به رانندگان این سرویس ها نیز تعیین شود.

لایحه به تصویب رسیده از سوی شورای نیویورک بزودی روی میز بیل د بلاسیو، شهردار این شهر خواهد رفت و انتظار می رود که وی بدون ذره ای تردید، آن را امضا کند. او در سال 2015 و هنگامی که 63 هزار اتومبیل هم سفری آنلاین در نیویورک وجود داشت، به دنبال محدود کردن تعداد اتومبیل های فعال اوبر بود اما ناکام ماند. هم اکنون بیش از 100 هزار اتومبیل در این شهر فعالیت می کنند. گفتنی است که تنها استثنا قانون اخیر، اتومبیل هایی است که برای استفاده با ویلچر دسترسی پذیر هستند.

اوبر

در پاسخ به این حرکت، لیفت و اوبر تصمیمات شورای شهر نیویورک را به باد نقد گرفته اند و هر دو به تعهد خود در قبال کاهش ازدحام نیویورک با کاهش تعداد اتومبیل های موجود در جاده ها، از طریق روش های متفاوت و سرمایه گذاری های زیرساختی طولانی مدت اشاره کرده اند. لیفت به صورت خاص اضافه کرده که این قانون، جامعه رنگین پوستان و افرادی که در شهرک ها زندگی می کنند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از سخنگویان اوبر به خبرگزاری نیویورک تایمز می گوید که «توقف 12 ماهه ارائه لایسنس به اتومبیل های جدید، یکی از معدود گزینه های قابل اتکا در حمل و نقل را تهدید خواهد کرد؛ آن هم در حالی که هیچ تلاشی برای بهبود خطوط مترو یا کاهش ازدحام صورت نمی گیرد». در این بین اما اتحادیه عبور و مرور نیویورک از تصمیم شورای این شهر حمایت کرده و می گوید که شرکت هایی مانند لیفت و اوبر، به گونه ای ساختار خود را شکل داده اند که از رانندگان سو استفاده می شود و خبری از برنامه ریزی های مشخص برای  بیمه بازنشستگی و بیمه بیکاری رانندگان نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی