ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن های نیازمند GPS و ردیاب های سلامتی برای نظامیان آمریکایی
تکنولوژی

ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن های نیازمند GPS و ردیاب های سلامتی برای نظامیان آمریکایی

پنتاگون یا همان وزارت دفاع آمریکا در دستور العملی جدید اعلام کرد که نظامیان این کشور در عین حضور در عملیات های نظامی اجازه استفاده از اپلیکیشن های نیازمند GPS و همچنین ردیاب های سلامتی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

پنتاگون یا همان وزارت دفاع آمریکا در دستور العملی جدید اعلام کرد که نظامیان این کشور در عین حضور در عملیات های نظامی اجازه استفاده از اپلیکیشن های نیازمند GPS و همچنین ردیاب های سلامتی را نخواهند داشت.

از دیدگاه این سازمان ابزارهای ردیاب سلامتی و همچنین استفاده از GPS می تواند خطر افشای عملیات های نظامی و آرایش نیروها در میدان نبرد را افزایش دهد. دستور العمل مورد اشاره شامل هر ابزار یا نرم افزاری می شود که به نحوی امکان مکان یابی فرد استفاده کننده را به وجود می آورد.

پنتاگون معتقد است که اپلیکیشن ها و ابزارهای مورد بحث داده های مکانی کاربران خود را در سرورهایشان ذخیره می کنند و حتی برخی از آنها این داده ها را با کمپانی های دیگر به اشتراک می گذارند که این می تواند یک خطر امنیتی برای نیروهای نظامی به حساب بیاید.

ممنوعیت ردیاب های سلامتی نظامیان آمریکایی

طبق گفته یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا، تعیین مصادیق اپلیکیشن ها و ابزارهای ممنوعه بر عهده فرماندهان میدانی خواهد بود و همان ها نیز می بایست بر رعایت این محدودیت ها توسط نیروهای تحت امر نظارت کنند.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش افشا شد که به کمک نقشه ای موسوم به «Global HeatMap» که توسط داده های جمع آوری شده توسط ردیاب Strava به روز می شد، امکان موقعیت یابی و بررسی نحوه جا به جایی برخی نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه فراهم شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی