ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل از مدت ها قبل خود را برای رعایت قوانین سانسور چین
تکنولوژی

گوگل از مدت ها قبل برای رعایت قوانین سانسور در چین آماده شده است

اگر واقعاً گوگل در حال توسعه یک موتور جستجوی اختصاصی برای کشور چین باشد، چطور قرار است از روز اول قوانین سانسور در این کشور را به طور دقیق رعایت کند؟ به نظر می رسد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اگر واقعاً گوگل در حال توسعه یک موتور جستجوی اختصاصی برای کشور چین باشد، چطور قرار است از روز اول قوانین سانسور در این کشور را به طور دقیق رعایت کند؟

به نظر می رسد پاسخ را می بایست در وبسایت ۲۶۵ جستجو کرد. یک پرتال اطلاعاتی جستجو محور چینی که از سال ۲۰۰۸ تا به امروز تحت مالکیت غول جستجوی آمریکایی قرار داشته است. طبق اسناد جمع آوری شده توسط وبسایت The Intercept، گوگل از مدت ها قبل در حال جمع آوری اطلاعات لازم از جمله فهرستی کامل از کلمات و عبارت های ممنوعه جهت جستجو بوده است. 

سرویس مذکور شیوه جالبی برای جمع آوری اطلاعات مورد نظر گوگل به کار می بسته است. بدین صورت که هر مدخل جستجو در سایت ۲۶۵ یک بار به پرتال بزرگ بایدو نیز ارسال می شده تا از نحوه برخورد سرویس مذکور به ممنوعه بودن آن جستجو در چین پی ببرند.

استفاده گوگل از وبسایت ۲۶۵ توسعه موتور جستجوی چینی

طبق ادعای وبسایت The Intercept گوگل ابزاری را موسوم به BeaconTower توسعه داده تا به کمک آن دریابد کدام مدخل های جستجو قادر خواهند بود از سد ابزار فیلترینگ چینی ها موسم به «دیوار آتش بزرگ» (Great Firewall) عبور کنند. بدین ترتیب به مرور زمان لیست سیاه موتور جستجوی گوگل برای چینی ها تکمیل و تکمیل تر شده است.

گوگل به مانند دیگر اخبار مرتبط با این موضوع، این بار نیز تمایلی به اظهار نظر و رد یا تایید اخبار فوق نداشته و ترجیح داده تا سکوت اختیار کند. به هر صورت اگر مطالب بالا صحت داشته باشد، مشخص می گردد که غول دنیای جسجتو از سال ها قبل خود را برای ورود قدرتمند به بازار چین و بهره بردن از کاربران میلیونی آن آماده می کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی