ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دختران گیمر از فاش کردن هویت خود می‌ترسند

مرکز تحقیقات برایتر (Bryter) در بریتانیا چندی پیش نظر سنجی از میان دختران گیمر انجام داد که نتایج آن اکنون در فضای مجازی منتشر شده است. با توجه به نتایج، درصد قابل توجهی از دختران ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

مرکز تحقیقات برایتر (Bryter) در بریتانیا چندی پیش نظر سنجی از میان دختران گیمر انجام داد که نتایج آن اکنون در فضای مجازی منتشر شده است. با توجه به نتایج، درصد قابل توجهی از دختران گیمر در این کشور تبعیض از طریق بازی‌های ویدیویی را تجربه کرده‌اند.

این نظر سنجی با همکاری مرکز برایتر از میان 1151 گیمر دختر در بریتانیا انجام شده است که 16 سال یا بیشتر سن داشته‌اند. نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد که 35 درصد دختران گیمر در هنگام تجربه‌ بازی‌های آنلاین روی پی سی تبعیض را تجربه‌ کرده‌اند که این میزان روی کنسول‌ها به 23 درصد می‌رسد. همچنین 23 درصد دختران از ترس مورد سوء استفاده قرار گرفتن ترجیح می‌دهند هویت واقعی خود را فاش نسازند. 11 درصد نیز به خاطر همین مشکل به هیچ وجه به تجربه‌ بازی‌های آنلاین نمی‌پردازند.

گیمران دختر

51 درصد از دخترانی که آزار در بازی‌های ویدیویی تجربه کرده‌اند، می‌گویند این اتفاق به صورت کلامی رخ داده است. درصد مربوط به ارسال پیام‌های نامناسب به این قشر هم 40 درصد اعلام شده است. در ادامه می‌توانید برخی از نتایج این نظر سنجی را به صورت خلاصه مطالعه کنید:

  • 62 درصد دختران نگاه منفی نسبت به صنعت گیم دارند. در مقابل، 30 درصد نیز علاقه دارند تا در این صنعت مشغول به کار شوند.
  • 71 درصد پاسخ دهندگان عقیده دارند که در به تصویر کشیدن ویژگی‌های جسمی زنان در بازی‌ها زیاده روی شده است. 60 درصد عقیده دارند که تعداد شخصیت‌های مونث قوی در بازی‌ها کافی نبوده. 55 درصد عقیده دارند که حضور زنان در بازی‌ها کمرنگ است. 51 درصد نیز عقیده دارند که تنوع نژادی در شخصیت‌های زن وجود ندارد.
  • 15 درصد دختران گیمر معتقدند اقدامان لازم برای مقابله با آزار و اذیت‌ها انجام شده است.
  • نیمی از دختران گیمر معتقدند که تعداد شخصیت‌های زن در بازی‌ها در مقایسه با گذشت زمان افزایش یافته است. همچنین کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان عقیده دارند تصویری که از زنان در بازی‌ها ارائه می‌شود بهبود یافته است.

با وجود اینکه صنعت گیم امروزه گسترش یافته و تلاش بسیار زیادی نیز در زمینه‌ فرهنگ سازی صورت گرفته است اما همچنان شاهد تبعیض هستیم. این مشکل بیشتر برای دختران گیمر وجود دارد و انتظار می‌رود در آینده‌ شرایط برای آن‌ها بهتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • OLD
    OLD | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

    دقیقا تو کلش اف کلنز ..تا ملت یه دختر تو گلوبال میبینن انچنان زبونشون رو برای لیسیدن جلو میرارن که از گوشی زبونشون میزنه بیرون

  • GTA
    GTA | ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

    من موندم چرا همیشه جنس مونث دنبال شکایت و بدبینی هستش. بابا من که پسرم تا حالا هزار بار فحش خوردم توی بازی. چرا جنس مونث به همه چیز نگاه جنسیتی و بیمار گونه دارد؟ چه کسی می خواهد این مشکل را مطرح و یک بار برای همیشه برطرف کند. به دست آوردن جایگاه و مقام برای یک زن با زور و شکایت و غر زدن ممکن نیست و باید بتواند توانایی های فردی خود را افزایش دهد

مطالب پیشنهادی