ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی واچ
تکنولوژی

گلکسی واچ سامسونگ معرفی شد؛ پشتیبانی از LTE در کنار مقاومت تا 50 متر زیر آب

سامسونگ دقایقی قبل از ساعت هوشمند گلکسی واچ رونمایی کرد. ساعتی همواره متصل به شبکه که مقاومت بالایی در زیر آب دارد. گلکسی واچ به قابلیت های نظارت بر خواب و استرس مجهز شده و ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۷

سامسونگ دقایقی قبل از ساعت هوشمند گلکسی واچ رونمایی کرد. ساعتی همواره متصل به شبکه که مقاومت بالایی در زیر آب دارد.

گلکسی واچ به قابلیت های نظارت بر خواب و استرس مجهز شده و البته این بار سامسونگ یک امکان مهم دیگر را نیز برای ساعت هوشمند خود در نظر گرفته: اتصال به شبکه های مخابراتی LTE.

سامسونگ وعده عمر باتری بیش از 80 ساعت را برای گلکسی واچ داده و به این ترتیب برای استفاده از آن نیاز به شارژ هر روزه ندارید.

امکانات سلامتی

گلکسی واچ به صورت خودکار بالا بودن سطح استرس را تشخیص می دهد و برای حفظ تمرکز کاربر تمرین های تنفسی را پیشنهاد می دهد. علاوه بر این یک نسخه پیشرفته جدید پایش خواب برای گلکسی واچ در نظر گرفته شده که تمامی سطوح خواب از جمله چرخه REM (مرحله ای از خواب که با حرکات بسیار سریع چشم همراه است) را تحت نظر می گیرد تا به کاربر کمک کند عادات خواب و استراحت روزانه خود را تنظیم نماید.

گلکسی واچ

همچنین از طریق پایش خواب و استرس، ساعت هوشمند جدید سامسونگ می تواند به کاربران در دستیابی به اهداف تناسب اندام کمک کند. گلکسی واچ حالا از 21 برنامه تمرین خانگی جدید بهره می برد.

سامسونگ در کنار توجه به ورزش، تغذیه را هم فراموش نکرده. گلکسی واچ می تواند هشدارهایی در مورد کالری غذاها را به شما نشان دهد و البته می توانید این قابلیت را به دلخواه خود شخصی سازی کنید.

طراحی

گلکسی واچ در یک مدل نقره ای رنگ با اندازه 46 میلی متری عرضه می شود، اما در کنار آن نسخه 42 میلی متری با رنگ های مشکی و رُزگلد هم عرضه می شود. کاربران این ساعت هوشمند می توانند از بین بندهای رنگی ساخته شده توسط شرکت برالوبا انتخاب کنند و ظاهر ساعت را متناسب با سلیقه خود تغییر دهند.

بندهای گلکسی واچ در رنگ های آبی اقیانوسی (فقط برای نسخه 46 میلی متری) و مشکی و خاکستری عرضه می شود و البته کاربران نسخه کوچکتر انتخاب های دیگری هم دارند: قرمز، لیمویی، بنفش، صورتی، خاکستری روشن و قهوه ای.

ساعت هوشمند سامسونگ همچنین از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره می برد و این در حالی است که ماندگاری باتری آن نیز به ادعای سامسونگ بسیار بیشتر شده است.

قابلیت نوستالژیکی که سامسونگ به گلکسی واچ افزوده صدای تیک تاک مشابه با ساعت های عقربه ای آنالوگ و نیز زنگ های است که سر هر ساعت به صدا در می آیند. همچنین قابلیت افکت عمق یا Depth موجب می شود جزئیات نمایش داده شده شبیه به یک ساعت سنتی کاملاً واضح به نظر برسند.

گلکسی واچ

کره ای ها محصول جدید خود را به شیشه گوریلا گلس +DX مجهز کرده اند و اکنون گلکسی واچ می تواند تا 5 اتمسفر یا به عبارتی تا 50 متر در زیر آب مقاومت کند و با استاندارد نظامی MIL-STD-810G سازگار است.

مدل 46 میلی متری ابعادی 46 در 49 میلی متری با ضخامت 13 میلی متری و وزنی 63 گرمی دارد. مدل 42 میلی متری با ابعاد 45.7 در 41.9 میلی متر و ضخامت 12.7 میلی متری و وزن 49 گرمی تا حدودی از برادر بزرگتر خود ظریف تر است.

مشخصات سخت افزاری

همان گونه که گفته شد گلکسی واچ در دو نسخه عرضه می شود. هر دو مدل از نمایشگرهای با رزولوشن 360 در 360 پیکسلی بهره می برند، اما ابعاد نمایشگر در مدل بزرگتر برابر 1.3 اینچ است در حالی که مدل کوچکتر نمایشگر 1.2 اینچی دارد. باتری نیز بین دو برادر تفاوت هایی دارد. مدل بزرگتر از باتری 472 میلی آمپر ساعتی بهره می برد، در حالی که ظرفیت مدل دیگر 270 میلی آمپر ساعت است.

چیپست در نظر گرفته شده برای گلکسی واچ اگزینوس 9110 است که به دو هسته پردازشی با فرکانس 1.15 گیگاهرتز مجهز شده. همچنین 768 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است.

از دیگر قابلیت های ساعت جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوتوث 4.2
  • استانداردهای وای فای b/g/n
  • پشتیبانی از A-GPS و گلوناس
  • NFC
  • پشتیبانی از شبکه های مخابراتی 3G و LTE
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم

گلکسی واچ

حسگرهای گلکسی واچ نیز شامل موارد زیر هستند:

  • شتاب سنج
  • ژیروسکوپ
  • فشار سنج
  • حسگر ضربان قلب
  • حسگر نور محیط
قابلیت های نرم افزاری گلکسی واچ

به گفته سامسونگ گلکسی واچ تمامی مزایای اکو سیستم گلکسی از جمله موارد زیر را در کنار هم جمع کرده است:

  • SmartThings
  • SAMSUNG Health
  • SAMSUNG Flow
  • SAMSUNG Knox
  • SAMSUNG Pay
  • دستیار صوتی هوشمند بیکسبی

علاوه بر این ها سامسونگ با شرکت های دیگری از جمله اسپاتیفای مشارکت کرده. با استفاده از قابلیت SmartThings می توانید تنها از روی گلکسی واچ و با لمس صفحه آن دستگاه های متصل دیگر از جمله تلویزیون را کنترل کنید یا حتی دمای منزلتان را تنظیم نمایید.

گلکسی واچ

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ سیستم عامل اختصاصی خود، تایزن نسخه 4.0 را برای این محصول در نظر گرفته. گلکسی واچ با گوشی های هوشمند مجهز به اندروید 5.0 یا بالاتر و نیز آیفون 5 یا جدید تر که حداقل به سیستم عامل iOS 9.0 مجهز شده اند، سازگار است.

البته سامسونگ اشاره کرده که فعال سازی برخی از ویژگی های ارتباطی در بعضی از کشورها بدون داشتن گوشی‌های سامسونگ امکان پذیر نیست، با این حال هنوز اشاره نشده که این ویژگی ها شامل چه مواردی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی