ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معاون اول رئیس جمهور آمریکا از طرح تشکیل ارتش فضایی می گوید

همان طور که احتمالاً می دانید دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا چندی است که مبحث راه اندازی شاخه فضایی ارتش را مطرح کرده و در این زمینه موافقت سازمان فضایی ناسا را هم ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

همان طور که احتمالاً می دانید دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا چندی است که مبحث راه اندازی شاخه فضایی ارتش را مطرح کرده و در این زمینه موافقت سازمان فضایی ناسا را هم به دست آورده است.

حالا مایک پنس معاون اول ترامپ طی سخنرانی خود در پنتاگون به جزئیات طرح مذکور پرداخته و مسئولیت های فرماندهی فضایی ارتش (مانند دفاع در فضا) را برای مقامات وزارت دفاع آمریکا تشریح کرده است. طبق طرح پیشنهادی، دولت قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی مرکز فرماندهی فضایی را تأسیس کند و یک ژنرال چهار ستاره را به رهبری آن منصوب نماید.

آمریکا

مایک پنس در این باره اظهار داشته: «مانند تمام دوره های تاریخی گذشته، ایالات متحده هم اکنون با تهدیداتی تازه در جبهه ای جدید مواجه شده و وقت آن رسیده که آمریکا ارتش فضایی خود را تأسیس کند.»

ارتش فضایی در صورت دریافت چراغ سبز از کنگره، به عنوان ششمین شاخه ارتش آمریکا تا سال 2020 راه اندازی خواهد شد

بر اساس طرح کاخ سفید، دولت مقری برای توسعه فناوری های مورد نیاز و خرید ماهواره برای ارتش فضایی خود احداث می کند و پست جدیدی تحت عنوان معاون دفاع فضایی (که توسط یک غیر نظامی به عهده گرفته می شود) را تعریف خواهد کرد. لازم به ذکر است که در صورت دریافت چراغ سبز از سوی کنگره، ششمین شاخه ارتش آمریکا تا سال 2020 به صورت کامل راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است دونالد ترامپ بهار امسال ایده ارتش فضایی آمریکا را مطرح کرد که تعدادی اعضای کنگره نیز پیشنهاد تشکیل آن زیر نظر نیروی هوایی را ارائه دادند. البته ایده مذکور با مخالفت بعضی از مقامات نظامی راه به جایی نبرد اما با توجه به اتفاقات اخیر، به نظر می رسد آمریکا طی سال های آتی به عنوان نخستین کشور دنیا، شاخه فضایی ارتش خود را راه اندازی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی