ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتش آمریکا به دنبال ساخت یک سلاح لیزری قدرتمند متحرک است

ارتش آمریکا به تازگی قراردادی ۱۰ میلیون دلاری را برای توسعه یک سلاح لیزری قدرتمند با توان ۱۰۰ کیلو واتی را با دو کمپانی لاکهید مارتین و Dynetics به امضا رسانده است. قرار است لیزر مذکور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

ارتش آمریکا به تازگی قراردادی ۱۰ میلیون دلاری را برای توسعه یک سلاح لیزری قدرتمند با توان ۱۰۰ کیلو واتی را با دو کمپانی لاکهید مارتین و Dynetics به امضا رسانده است. قرار است لیزر مذکور روی یک خودروی زرهی نصب شده و قابلیت جابجایی سریع در میدان نبرد را داشته باشد.

قرار است طرح های اولیه برای سلاح مذکور تا اوایل سال ۲۰۱۹ به وزارت دفاع آمریکا ارائه شوند و در صورت تایید فرایند توسعه و تولید توپ لیزری جدید آغاز شود. لاکهید طراحی توپ لیزری و منبع تغذیه آن را بر عهده خواهد داشت، در حالی که Dynetics وظیفه دارد این سخت افزار را روی یک کامیون سه محوره میان اندازه سوار کند.

لیزر مورد بحث از نوع حالت جامد بوده و در رده لیزرهای فیبری جای می گیرد و در واقع قرار است از همراستا سازی تشعشعات تعداد زیادی لیزر کوچکتر ساخته شود. جهت این همراستا سازی نیز قرار است یک سیستم متمرکزساز اپتیکال و جبران کننده آشفتگی های اتمسفری استفاده نماید. ضمناً همان طور که پیشتر گفتیم سلاح لیزری جدید از جهت منبع تغذیه و همچنین سیستم خنک سازی کاملاً مستقل خواهد بود.

سلاح لیزری ارتش آمریکا

طبق قرارداد منعقد شده، نمونه اولیه از لیزر ۱۰۰ کیلوواتی تولیدی لاکهید و Dynetics می بایست تا سال ۲۰۲۲ تولید و عملیاتی شود. نخستین تست آن نیز قرار است در صحرایی واقع در ایالت نیو مکزیکو انجام شود.

هدف از ساخت سلاح مورد بحث ساقط کردن هواپیماها، پهپادها، موشک های و در کل هرگونه تهدید هوایی خواهد بود. طبق گفته یکی از مهندسین لاکهید مارتین، ویژگی برتر سلاح های لیزری هزینه بسیار پایین آنها به ازای هر شلیک و محدودیت بسیار بسیار کمتر آنها از لحاظ مهمات و تعداد شلیک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی