ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری اوبر با دانشگاه تگزاس و ارتش برای توسعه تاکسی پرنده

کمپانی اوبر به تازگی دانشگاه آستین تگزاس را برای توسعه طرح تاکسی های پرنده به جمع شرکای خود اضافه کرده تا با استفاده از ظرفیت های علمی آن، ایده خود را هرچه زودتر به ثمر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

کمپانی اوبر به تازگی دانشگاه آستین تگزاس را برای توسعه طرح تاکسی های پرنده به جمع شرکای خود اضافه کرده تا با استفاده از ظرفیت های علمی آن، ایده خود را هرچه زودتر به ثمر برساند.

شرکت مورد بحث همچنین با مرکز تحقیقات ارتش آمریکا نیز وارد همکاری شده و پروژه توسعه پروانه (روتور) برای تاکسی های پرنده را با این سازمان به پیش می برود. اوبر قصد دارد خدمات تاکسی پرنده خود تحت عنوان «UberAIR» را تا سال 2020 به مرحله آزمایش عملی برساند و از سال 2023 سرویس دهی در شهرهای لس آنجلس، دالاس فورت وورث و دوبی را آغاز نماید.

اوبر

تاکسی های پرنده اوبر با هر بار شارژ 100 کیلومتر را می پیمایند

البته کمپانی مذکور توانمندی های قابل توجهی را برای محصول نهایی در نظر گرفته و تاکسی پرنده این شرکت باید توانایی حمل 4 مسافر بالغ را داشته باشد. خودروهای مورد نظر که قابلیت نشست و برخواست عمودی با استفاده از موتورهای الکتریکی را دارند، باید سرعت کروز (حرکت یکنواخت) بین 240 تا 320 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده و با هر بار شارژ، 100 کیلومتر مسافت را بپیمایند.

تاکسی های پرنده اوبر در ضمن باید امکان پرواز در ارتفاعی بین 300 تا 600 متر از سطح زمین را داشته باشند تا بتوانند در شهرهای بزرگ، بر فراز اکثر آسمان خراش ها پرواز کنند. لازم به ذکر است که استانداردهای مذکور با همکاری ناسا و چند شرکت هوافضای خصوصی تدوین شده اند.

اوبر

اوبر در تاکسی های پرنده خود از طرح دو پروانه روی هم بهره خواهد برد

گفتنی است محققان دانشگاه آستین برای پاسخگویی به نیازهای اوبر و افزایش راندمان وسیله نقلیه، از طرح دو پروانه روی هم استفاده کرده اند که بر خلاف اکثر نمونه های موجود، هر دو پروانه در یک جهت می چرخند. آزمایش های اولیه نشان داده این ایده نسبت به سایر گزینه ها کارایی بیشتری داشته و پژوهشگران تصمیم دارند فناوری مورد بحث را در یکی از پیش نمونه های اوبر به صورت عملی آزمایش کنند.

جالب است بدانید که اوبر برای انجام پروژه مذکور طی بازه زمانی 18 ماهه، مبلغ 185 هزار دلار را در اختیار دانشگاه آستین قرار داده که نشان دهنده توجه ویژه کمپانی های پیشرو صنعت به مبحث تحقیق و توسعه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی