ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری آمریکا و چین
تکنولوژی

شام غیر منتظره ترامپ و کوک برای همفکری در مورد جنگ تجاری چین و آمریکا

تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان کنفرانس هفته گذشته این شرکت با سرماه گذارانش اعلام کرد که اپل احتمالا از جنگ تجاری چین و آمریکا متاثر خواهد شد و روابط میان این دو کشور، کسب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان کنفرانس هفته گذشته این شرکت با سرماه گذارانش اعلام کرد که اپل احتمالا از جنگ تجاری چین و آمریکا متاثر خواهد شد و روابط میان این دو کشور، کسب و کار آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کوک همچنین اظهار داشت که اپل فهرستی از محصولاتی را تهیه نموده که از چین وارد می شوند و به احتمال زیاد تعرفه ۲۵ درصدی آمریکا بر قیمت تمام شده شان تاثیر خواهد گذاشت. این در حالی است که چندی پیش نیویورک تایمز مقاله ای را در مورد وعده ترامپ به کوک منتشر کرد دال بر آنکه آیفون های اپل تحت تاثیر جنگ تجاری چین و آمریکا قرار نمی گیرند اما این خبر چندی پیش از سوی پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید مردود اعلام شد.

شب گذشته اما ترامپ رئیس جمهور آمریکا توییتی را منتشر کرد و مخاطبانش را از ملاقات شام خود با تیم کوک مطلع نمود. اما در نظر داشته باشید این نخستین دیدار وی با تیم کوک نیست و این دو نفر قبلا هم با یکدیگر دیدار کرده اند. در ملاقات قبلی مدیرعامل اپل تلاش کرده بود هشدارهایی را در رابطه با اثرات منفی جنگ تجاری چین و آمریکا به وی بدهد.

اغلب محصولات اپل توسط خود این شرکت در کوپرتینو طراحی می شوند با این حال اما مونتاژ آنها توسط پیمانکاران طرف قرارداد آن در چین صورت می گیرد. در حال حاضر نیز تلفن های همراه بالاترین ارزش را در میان محموله های وارداتی چین به خاک آمریکا دارند و آنطور که در گزارشات آمده این کشور آسیایی در سال گذشته ۷۰ میلیارد دلار آیفون به خاک آمریکا وارد کرده که نادیده گرفتن آن کار چندان ساده ای نیست.

با در نظر داشتن اینکه اپل تنها ۸.۴۶ دلار بابت هر آیفون سود می کند به نظر نمی رسد که با وضع تعرفه روی این آیفون ها سود زیادی برایش باقی بماند. در صورتی که ترامپ هیزم بیشتری به آتش جنگ تجاری چین و آمریکا بریزد و آیفون را هم شامل تعرفه های جدید نماید آنگاه اپل چاره ای جز افزایش قیمت ها در آمریکا نخواهد داشت.

فهرست اقلام وارداتی از چین

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی